صفحه اصلی / اصناف / برای تامین چادر مشکی، تولیدکنندگان داخلی در اولویت باشند
برای تامین چادر مشکی، تولیدکنندگان داخلی در اولویت باشند

برای تامین چادر مشکی، تولیدکنندگان داخلی در اولویت باشند

کسب و کار نیوز - رییس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران معتقد است که در شرایط فعلی، کالاهایی که توان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد، نباید وارد شوند اما چگونگی برنامه‌ریزی دولت، برای این کار اهمیت زیادی دارد.سید محمد جعفری اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که علیه اقتصاد ایران وضع شده، حمایت از تولید ملی و تلاش برای رشد و توسعه صنایع تولیدی اهمیت زیادی دارد.به گفته وی جهت حرکت واردات نیز باید به سمت حمایت از واحدهای تولیدی تعریف شود و کالاهایی به کشور بیایند که به تامین مواد اولیه یا واسطه‌ای تولید کمک می‌کنند یا کالاهای ضروری باشند که در حال حاضر توان تولید آنها در داخل کشور وجود ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، رییس کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران درباره واردات چادر مشکی اظهار کرد: این حوزه نیز باید مانند دیگر بخش‌ها مورد بررسی دقیق و همه جانبه قرار گیرد. در اینکه کشور ما نیاز قابل توجه به این کالا دارد، شکی نیست و قطعا باید برای تامین نیاز برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

جعفری ادامه داد: آنچه که در این زمینه اهمیت دارد، بررسی دقیق میزان توانایی تولیدکنندگان داخلی برای تامین نیازهای کشور است. از این واحدها باید حمایت شود و با در نظر گرفتن نیازهایشان، فضای فعالیتی قابل قبول داشته باشند و در صورت بی پاسخ ماندن بخشی از نیازها، به واردات فکر شود.وی با تاکید بر اینکه محدود کردن واردات باید از طریق وضع تعرفه انجام شود، بیان کرد: ممنوعیت در تجارت تصمیم‌ درستی نیست اما برای حرکت به سمت اولویت‌های در نظر گرفته شده، می‌توان تعرفه واردات را در محصولاتی که تولید داخلی دارند، بالا برد و از این طریق بازار را در اختیار تولیدکننده‌های داخلی قرار داد.

با وجود مصرف قابل توجه چادر مشکی در ایران، بخش قابل توجهی از نیازها از طریق واردات تامین می‌شود و بخش قابل توجهی از بازار در اختیار صادرکنندگان خارجی قرار دارد.رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش وعده داد که کشور تا سه سال آینده در تولید چادر مشکی به خودکفایی خواهد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.