صفحه اصلی / اصناف / افزایش ۲۰ درصدی تولید سیگار
افزایش ۲۰ درصدی تولید سیگار

واردات همچنان متوقف است

افزایش ۲۰ درصدی تولید سیگار

کسب و کار نیوز - جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در هشت ماهه امسال ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نخ در سال گذشته ۲۰.۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، طبق این آمار واردات رسمی سیگار که از سال ۱۳۹۷ به صفر رسیده بود همچنان متوقف است، اما صادرات این محصول در این مدت ۴۶.۷ درصد کاهش داشته، به طوری که صادرات سیگار از ۱۵۰ میلیون نخ در هشت ماه منتهی به آبان سال گذشته به ۸۰ میلیون نخ در مدت مشابه امسال رسیده است. برآورد وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از میزان قاچاق سیگار نیز نشان می‌دهد در حالی که میزان قاچاق سیگار در هشت ماهه سال گذشته ۱۴ میلیارد ۲۱۰ میلیون نخ تخمین زده شده بود، این رقم در مدت مشابه امسال هشت میلیارد و ۱۶ میلیون نخ برآورد شده که حاکی از کاهش ۴۲.۶ درصدی برآورد قاچاق سیگار است.

لازم به ذکر است که برآورد مصرف سیگار طی این هشت ماه معادل ۴۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون نخ در کل کشور است. به گزارش ایسنا، در ماه‌های گذشته کشمکش سازمان‌های مختلف بر سر مالیات سیگار خبرساز شده بود. اوایل آذر ماه امسال، رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت خواستار افزایش مالیات بر سیگار در بودجه سال ۱۳۹۹ شده و گفته بود که ۲۰ هزار میلیارد تومان از درآمد ناشی از افزایش نرخ بنزین می‌توانست از افزایش ۱۰ درصدی مالیات بر سیگار تامین شود. اما در مقابل انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی این آمار و ارقام را “غیرواقعی” و ‌”بدون پشتوانه کارشناسی” توصیف کرده وهشدار داده بود که “این مالیات، سهم ۲۰ درصدی سیگار قاچاق در بازار را به شدت افزایش خواهد داد.”

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.