صفحه اصلی / استان ها / وجود ۷۹۴ نقطه دارای پتانسیل آلودگی آب در خراسان شمالی
وجود ۷۹۴ نقطه دارای پتانسیل آلودگی آب در خراسان شمالی

معاون شرکت آب منطقه ای استان خبر داد:

وجود ۷۹۴ نقطه دارای پتانسیل آلودگی آب در خراسان شمالی

کسب و کار نیوز:معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از وجود 794 نقطه دارای پتانسیل آلودگی آب در این استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, واسطه با اشاره به اینکه می توان آلودگی ها را به دو دسته نقطه ای و غیرنقطه ای اشاره کرد، گفت: معمولا آلودگی های غیرنقطه ای گسترده نیز هستند.

وی افزود: به عنوان مثال گاهی اوقات اراضی کشاورزی که در حاشیه رودخانه ها قرار دارند و از سموم و کود استفاده می کنند، زمینه آلودگی آب را فراهم می کنند.

واسطه ادامه داد: زمانیکه بارندگی فراوان باشد، میزان استفاده از سم و کود توسط کشاورزان کاهش می یابد و از سوی دیگر حجم آب جاری شده در سطح رودخانه ها نیز زیادتر می شود در نتیجه نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت، اما نگرانی زمانی است که میزان بارندگی ها کاهش یابد و بر مقدار استفاده از سموم و کودها افزوده شود که در این صورت امکان انتقال آلودگی از زه آب های کشاورزی به رودخانه ها وجود دارد.

وی در ارتباط با آلودگی های نقطه ای نیز اظهارکرد: آلودگی نقطه ای مانند صنایعی است که پساب های خود را در نقطه ای تخلیه می کنند و تاکنون ۷۹۴ نقطه دارای پتانسیل آلودگی در این استان شناسایی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به صورت عمده در این استان تصفیه خانه ها مشکلاتی دارند و پساب تصفیه نشده معضل جدی خراسان شمالی است.

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.