صفحه اصلی / استان ها / تولید ۹۰۵ تُن عسل در زنبورستان‌های استان قزوین
تولید ۹۰۵ تُن عسل در زنبورستان‌های استان قزوین

تولید ۹۰۵ تُن عسل در زنبورستان‌های استان قزوین

کسب و کار نیوز:معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس طرح آمارگیری از کلنی‌های زنبورعسل در سال جاری ۹۰۵ تن عسل در زنبورستان‌های استان تولید شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی شاپورزاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام اینکه در سال جاری ۹۰۵ تُن عسل در ۱۹۱۹ زنبورستان تولید شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۵۱ هزار  و ۵۲ کندو در زنبورستان‌های استان وجود دارد که از این تعداد ۴۴۹ کندو بومی و ۱۵۰ هزار و ۶۰۳  کندو مدرن است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به گفتهٔ شاپورزاده؛ بر اساس این سرشماری؛ در حال حاضر ۲۵۲۲ نفر بهره‌بردار درزمینهٔ تولید عسل در استان فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: میزان عسل استحصالی در استان ۹۰۵ تُن، ۴۹ کیلوگرم ژل رویال، ۳۸۷۵ کیلو گرده گل، ۴۲۴۹۶ تُن موم و ۹۹۷ کیلوگرم بره موم بوده است.

وی به خواص درمانی عسل اشاره کرد و افزود: جلوگیری از عفونت در معده و روده، خون‌سازی، برطرف‌کننده یبوست و مسکن، رفع خستگی، افزایش کلسیم خون از مهم‌ترین مزایا آن برشمرد و خواستار استفاده بیشتر شهروندان از عسل در سبد غذایی آن‌ها شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش درآمد زنبورداران؛ توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور ژل و گرده از مهم‌ترین اقدامات این معاونت بوده که آموزش زنبورداران در تولید این‌گونه محصولات در کنار عسل را نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا دانست.

شاپورزاده عملیات ثبت و رکوردگیری از کندوهای زنبورعسل، توزیع ملکه اصلاح نژاد شده و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی را از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری برای زنبورداران ذکر کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.