صفحه اصلی / استان ها / مشارکت هنرمندان استان مرکزی در ساخت پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج)
مشارکت هنرمندان استان مرکزی در ساخت پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج)

مشارکت هنرمندان استان مرکزی در ساخت پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج)

کسب و کار نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از آغاز عملیات ساخت پنجره های سرداب غیبت امام زمان(عج) در این استان خبر داد و گفت: ساخت این پنجره ها با مشارکت هنرمندان صنایع دستی استان انجام خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, براساس اعلام میراث فرهنگی استان مرکزی، خلیل نجفی گفت: این پنجره ها براساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده به صورت دو نیم ضریح در طول ۱۸ ماه ساخته خواهند شد و برای نصب به شهر سامرا ارسال می شوند.

وی با بیان اینکه دو کارگاه در شهرهای اراک و زرندیه برای ساخت این دو ضریح مطهر تجهیز شده است، اظهار کرد: بدنه اصلی دو نیم ضریح پنجره های سرداب غیبت امام زمان(عج) در شهر سامرا از چوب ساج است که از کشور برمه وارد شده و استقامت آن بیش از ۴۰۰ سال است.

نجفی بیان کرد: هر یک از ضریح های مطهر نیز با استفاده از ۳۰۰ گرم طلا آبکاری و با ۲۰۰ کیلوگرم نقره پوشیده می شود. این پوشش با هنرهای مختلف قلم کاری و خاتم کاری منقش می شود.

او خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال ۱۳۸۴، کار خود را آغاز کرده و در بیش از ۲۰۰ طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش واحدهای تولیدی مشکل‌دار در دولت مردمی

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.