صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / شاهین بیانی: امیدوارم صدایم به فرهاد برسد
شاهین بیانی: امیدوارم صدایم به فرهاد برسد

پیشنهاد من استفاده از چشمی در خط هافبک است

شاهین بیانی: امیدوارم صدایم به فرهاد برسد

کسب و کار نیوز:مدافع پرافتخار سال‌های قبل استقلال معتقد است که انتخاب مجیدی به‌عنوان سرمربی تصمیم درستی بود ضمن اینکه یک پیشنهاد هم برای این سرمربی جوان دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, تصمیم انتخاب سرمربی استقلال شاید آن‌قدرها هم که تصور می‌رفت سخت نبود و بعدازاینکه مجموعه استقلال کاملاً از بازگشت استراماچونی ناامید شد، فرهاد مجیدی را برای دومین بار اما این مرتبه نه به‌طور موقت بلکه به‌صورت دائم به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب کرد.

در خصوص انتخاب مجیدی و حضور مجید نامجو مطلق به‌عنوان دستیار او با شاهین بیانی کاپیتان ملی‌پوش و خوش استایل استقلال گفتگو کردیم.

 اگر استراماچونی بود ۵ امتیاز از دست نمی‌رفت

من می‌خواهم برگردم به عقب و بگویم ای‌کاش مدیران استقلال به تعهداتی که به استراماچونی داده بودند عمل می‌کردند. وقتی استراماچونی در ابتدای فصل به استقلال آمد می‌شد با توجه به کارنامه‌ای که داشت پیش‌بینی کرد که استقلال را به موفقیت برساند. شما نگاه کنید جدا از اینکه بازی خوبی از خودشان به نمایش می‌گذاشتند این ترکیب سه دفاعی بود که به‌خوبی در استقلال پیاده کرد و دیدید به محضی که ایشان از استقلال جدا شد آن خط دفاع فروریخت و تیم ۵ امتیازی را از دست داد که اگر ایشان حضور داشتند به‌راحتی می‌توانست از آن خودش کند تا هم صدرنشین جدول باشد و هم اینکه مدعی اصلی قهرمانی به شمار بیاید.

استراماچونی حتماً یک پیشنهاد خوب از کشورهای عربی داشت

ازنظر خودم معتقدم که استراماچونی پیش از اینکه در استقلال بیاید گزینه‌ای دیگری یا بهتری نداشت. این را هم فراموش نکنید که استقلال اسم و نام بزرگی است و اگر تیمی مثل استقلال با این حمایت تماشاگران نبود استراماچونی نمی‌توانست نتیجه بگیرد. با توجه به این موضوع نظر شخصی من این است که کشورهای حوزه خلیج‌فارس بازی‌های استقلال را دیدند و به او پیشنهاد خوبی ارائه کردند. اما درعین‌حال اگر مدیران باشگاه استقلال طبق قرارداد با او کار می‌کردند او هرگز نمی‌توانست که به اختیار خودش عمل کند و قراردادش را فسخ کند. به قولی نباید دست او بهانه‌ای می‌دادند. او وقتی از ایران رفت دیگر همه‌چیزتمام شد و صحبت‌های بعدازآن دیگر فقط بازی با هواداران بود.

نمی‌دانم فرهاد مجیدی چرا پیشنهاد را پذیرفت

فرهاد مجیدی به خاطر محبوبیت و افتخارات زیادی که برای استقلال به بار آورده بهترین انتخاب ممکن بود اما من پیش‌ازاین در روز بزرگداشت حجازی گفتم که فرهاد باهوش‌تر از این است که پیشنهاد سرمربی گری استقلال را بپذیرد و همان‌طور هم شد و مجیدی هم در ابتدا قبول نکرد ولی نمی‌دانم چطور شد که او برگشت. من فرهاد را خیلی دوست دارم و جدا از مسائل فنی بچه بسیار دوست‌داشتنی است و برای استقلال زحمات زیادی را متحمل شده است.

سه بازی اول نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد

فرهاد کار بسیار مشکلی دارد چون در این راه بسیار تنها است و انتظارات طرفداران استقلال هم بسیار زیاد است و برآورده کردن این انتظارات بسیار سخت به نظر می‌رسد. در این راه سه بازی اول می‌تواند نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. در این سه بازی اول استقلال باید هم خوب بازی کند و هم نتیجه بگیرد من مثل همیشه از مربیان استقلال حمایت می‌کنم اما این بار در خصوص فرهاد مجیدی فرق می‌کند چون شخصاً علاقه زیادی به او دارم.

امیدوارم دستیاران خارجی را برای مجیدی به خدمت بگیرند

نامجو مطلق یک از آن بچه‌های باهوش است که درک بسیار بالایی از فوتبال دارد و من فکر می‌کنم که او می‌تواند کمک زیادی به فرهاد کند و همچنین امیدوارم دستیارهای خارجی هم برای او به خدمت بگیرند چون می‌تواند خیلی مهم باشد. من می‌دانم فرهاد هم مثل استراماچونی انگیزه زیادی برای موفقیت دارد و این فاکتور انگیزه برای هر مربی‌ای خیلی مهم است و خوشبختانه قرارداد او ۱٫۵ ساله است. باشگاه استقلال هرکسی را به‌غیراز مجیدی در رأس کار می‌گذاشت به مشکل می‌خورد. او با مقبولیت و محبوبیتی که دارد می‌تواند این هوادار را تا حدی آرام کند؛ البته خودش هم می‌داند که کارش بسیار مشکل است.

نباید موفقیت‌های احتمالی فرهاد را به‌پای کادر قبلی گذاشت

من با دلیل به شما می‌گویم که نباید موفقیت‌های احتمالی استقلال را به‌پای استراماچونی نوشت چون در همان چند بازی که بدون این مربی بازی کردند مشاهده کردید که تا چه حد اوضاع تیم بر هم‌ریخت. مخصوصاً شما اگر بازی پیکان را به خاطر بیاورید متوجه می‌شوید که چندین بار مهاجم حریف با دروازه‌بان ما تک‌به‌تک شد پس اصلاً به این موضوع حتی فکر هم نکنید.

پیشنهاد می‌کنم چشمی را در خط دفاعی به کار نگیرد

من تنها تقاضایم در ابتدا از پیشکسوتان استقلال و طرفداران این است که فقط این تیم را حمایت کنند و در وهله بعدی یک توصیه فنی هم با توجه به اینکه سال‌ها در خط دفاع استقلال بازی می‌کردم به فرهاد مجیدی داشتم که امیدوارم صدایم به او برسد. خواهشم فقط از او این است که از روزبه چشمی در خط دفاع استفاده نکند و به‌جای آن بازی‌های چشمی را در فصل گذشته در کنار امید ابراهیمی یک نگاهی بیندازد تا ببینید چه هافبک دفاعی محشری است. این فقط در حد یک پیشنهاد است هیچ‌چیزی بیشتر نیست.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.