صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفیر سوییس برای سومین بار به وزارت خارجه احضار شد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

سفیر سوییس برای سومین بار به وزارت خارجه احضار شد

کسب و کار نیوز - معاون سیاسی وزیر امور خارجه سفیر سوییس به عنوان حافظ منافع‌ آمریکا در تهران را به وزارت امور خارجه احضار و به وی گفت که اظهارات خصمانه رییس جمهور آمریکا طبق قواعد و قوانین بین المللی مصداق بارز جنایت جنگی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سفیر سوئیس در تهران بعنوان حافظ منافع دولت آمریکا توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات تهدیدآمیز و ناقض قوانین و هنجارهای بنیادین بین المللی به وی ابلاغ شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: اظهارات خصمانه، تهدیدامیز و غیرهنجاری رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و در نقض کامل قوانین بین الملل قرار دارد.

وی با اشاره به تهدید رییس جمهور آمریکا به حمله مراکز فرهنگی گفت: چنین تهدیدی یادآور هجوم قوم مغول و یا اقدامات گروه‌های تروریستی و جنایتکار در تخریب اماکن فرهنگی و تاریخی است که طبق قواعد و قوانین بین المللی مصداق بارز “جنایت جنگی” محسوب می‌شود.

عراقچی گفت: جمهوری اسلامی ایران زیر بار هیچ تهدید یا ارعابی نخواهد رفت و قاطعانه آماده پاسخگویی به هر  تهدید یا اقدام علیه امنیت و تمامیت ارضی خود است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده است که ملت ایران هر تجاوزکننده ای را به شدت پشیمان خواهند کرد.
وی افزود: بر اساس خواست دولت و ملت ایران، جمهوری اسلامی علاوه بر تمامی اقدامات سیاسی و حقوقی، حق مسلم خود در واکنش به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را در زمان و مکانی که خود صلاح خواهد دانست محفوظ می‌داند.
سفیر سوییس اعلام کرد مراتب را در اسرع وقت به مقامات دولت امریکا منتقل خواهد کرد.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا امروز در حساب کاربری خود در توییتر به ایران توصیه کرد دوباره به آمریکا حمله نکند وگرنه با ضربه بی سابقه این کشور مواجه خواهد شد.

وی مدعی شده بود: اگر ایران هر یک از آمریکایی ها یا دارایی‌های آن را مورد هدف قرار دهد،   ما ۵۲ نقطه در ایران را هدف قرار می دهیم.

ترامپ مدعی شد که این اقدام به تلافی ۵۲ آمریکایی خواهد بود که سال‌ها پیش ایرانی ها گروگان گرفته بودند.

ترامپ تهدید کرد که اماکنی را هدف قرار خواهد داد که از نظر “فرهنگی” برای ایران اهمیت دارد و این کار را به سرعت و سخت انجام خواهد داد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.