صفحه اصلی / استان ها / تولید ۱۰ برابری محصولات کشاورزی با کشت‌های گلخانه‌ای
تولید ۱۰ برابری محصولات کشاورزی با کشت‌های گلخانه‌ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد:

تولید ۱۰ برابری محصولات کشاورزی با کشت‌های گلخانه‌ای

کسب و کار نیوز:رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با استفاده از کشت‌های گلخانه‌ای تولید محصولات کشاورزی به ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه در این راستا بدون محدودیت تسهیلات به متقاضیان اعطا می‌شود، اظهار کرد: توسعه گلخانه‌ها از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی و یکی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: کاهش مصرف آب به کمتر از یک‌دهم نسبت به کشت در فضای باز، افزایش میزان تولید به میزان ۱۰ برابر و تولید خارج از فصل با قیمت مناسب از ویژگی‌های مهم این نوع کشت است.

چنگلوایی ادامه داد: کشت گلخانه‌ای، ساماندهی بازار و جلوگیری از نوسان قیمت، افزایش بهره‌وری عوامل تولید و کمک به امنیت غذایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

حسنی‌نسب، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این باره اظهار کرد: ۲۰۹ طرح گلخانه‌ای در استان با مساحت ۹۵.۶ هکتار در حال اجرا است.

وی افزود: در این زمینه ۷۰.۶ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، اشتغال پایدار روستایی و کمیته فنی و اعتباری برای ۱۱ طرح به مساحت چهار و نیم هکتار پرداخت شده است.

حسنی‌نسب گفت: همچنین از خردادماه سال جاری تاکنون ۲۴۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده است که شامل ۷ درصد سود برای مناطق کم برخوردار و ۹ درصد جهت مناطق برخوردار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.