صفحه اصلی / استان ها / بعد از ۱۰ سال کامپیوتر شهردار قزوین روشن شد!
بعد از ۱۰ سال کامپیوتر شهردار قزوین روشن شد!

بعد از ۱۰ سال کامپیوتر شهردار قزوین روشن شد!

کسب و کار نیوز:شهردار قزوین گفت: می‌گویند ده سال است که کامپیوتر دفتر شهردار روشن نشده است اما من کل کاغذها را حذف می‌کنم همه واحدها نیز همین‌طور می‌شود، پیش‌نویسی را به‌صورت دستی نمی‌گیرم مگر اسناد مالی که باید مستند باشد و نگهداری آن بر اساس اسناد ملی ضروری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین در جلسه علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته برگزار شد، تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت‌های کاری من در امور مدیریت شهری تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری به بانک شهر و موضوعات بانکی است، شناخت ساختار و تجدید موضوعات اداری را در دستور کار قراردادیم و در همین راستا چندین جلسه در حوزه عمرانی و سازمان‌ها برگزارشده است.

وی افزود: شهرداری قزوین دارای چارت ۱۴۰۰ پست و خروجی عائله ۳۳۰۰ نفری است که مدیریت آن کار آسانی نیست و به خرد جمعی و پشتوانه شورا نیاز دارد، در موضوع بودجه‌نویسی نیز بر اساس سیاست‌های ابلاغی شورای اسلامی شهر قزوین، جلسات مختلف کاری با مدیران مناطق و معاونت‌های شهرداری برگزارشده تا به سمت تحقق واقعی بودجه پیش برویم.

شهردار قزوین بیان کرد: بودجه باید عدالت و انعطاف داشته باشد و به سمت واقعی شدن آن باید حرکت کنیم، در بودجه خزانه‌ای تمام درآمدها در شهرداری قزوین متمرکز می‌شود و اعداد و ارقامی برای مناطق می‌گذاریم که باید استثنا شود و اختیار مازاد بر آن را به‌تناسب برای ایجاد انگیزه به مدیران می‌دهیم.

وی یادآور شد: در این یک هفته که بودجه به این صورت تزریق‌شده اغلب پروژه‌ها راه افتاده است، سعی کردیم سلسله‌مراتب را حفظ کنیم اما معاونت عمرانی باید موتور محرک باشد و حوزه‌های زیردست باید به معاونت عمرانی و معاونت عمرانی به شهرداری پاسخگو باشد.

طاهرخانی تصریح کرد: در همه موضوعات لینک‌های شهرداری با تمام سازمان‌ها را برقرار کردم، می‌گویند ده سال است که کامپیوتر دفتر شهردار روشن نشده است اما من کل کاغذها را حذف می‌کنم همه واحدها نیز همین‌طور می‌شود، پیش‌نویسی را به‌صورت دستی نمی‌گیرم مگر اسناد مالی که باید مستند باشد و نگهداری آن بر اساس اسناد ملی ضروری است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کاغذ از دفتر شهردار حذف‌شده و کلیه موارد غیر از اسناد مالی به‌صورت سیستمی رصد می‌شود، فرایندهای شناسایی اموال، نیروها، خانه‌های در اختیار و هر چه لازم است شروع‌شده و در حال تعیین تکلیف است.

شهردار قزوین با اشاره به بازدید از سایت پسماند محمدآباد تصریح کرد: مشکلات سایت پسماند محمدآباد را بررسی و مستندات در تاریخ ۱۷ آذر ابلاغ‌شده را نگاه کردیم و سعی داریم نگاه رو به بالا داشته باشیم، توجه به مشاورین و منابع انسانی شهرداری، بررسی پروژه‌های عمرانی و مشکلات مجموعه کاسپین در کامان و زرشک از دیگر موارد در دستور کار شهرداری قزوین است که باید کارهای اساسی صورت بگیرد تاکنون نیز چند مورد تزریق مالی انجام‌شده است.

وی بیان کرد: هیچ کاری در شهرداری نباید ایستا باشد و شهرداری حق ایستا بودن ندارد، هرکسی شرح وظایف دارد و باید طبق آن کار خودش را انجام دهد؛ همه دوستان می‌گفتند شهردار باید نظر بدهد اگر شهردار در همه مراحل نظر بدهد و کار کند پروژه‌ها زمان‌بر می‌شود بنابراین آن‌ها باید ایده بدهند و کار کنند و شهردار در نهایت تأیید کند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.