صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / روایت بانوی کارآفرینی که هنرمندانه ۸۰ نفر را شاغل کرد

روایت بانوی کارآفرینی که هنرمندانه ۸۰ نفر را شاغل کرد

کسب و کار نیوز - بانوی کار آفرین خراسان شمالی با احیای هنر گلیم بافی که از صنایع دستی اصیل زنان خراسان شمالی است تا کنون برای بیش از ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار ایجاد اشتغال کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، در سلسله گزارش‌های معرفی کارآفرینان این بار سراغ بانوی کارآفرینی رفتیم که با احیای هنر اصیل گلیم بافی خراسان شمالی٬ نقش زیادی در تولید و اشتغال استان ایفا کرده است.
معصومه ذوالفقاری٬ بانوی کار آفرین خراسان شمالی است که با احیای هنر گلیم بافی که از صنایع دستی اصیل زنان خراسان شمالی است تا کنون برای بیش از ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار ایجاد اشتغال کرده است.
وی با اشاره به تلاش هایش برای ثبت میراث فرهنگی استان در مجامع جهانی٬ از ثبت جهانی سفره کردی به عنوان یکی از افتخاراتش نام برد و اظهار داشت: با همت جمعی از زنان هنرمند استان توانستیم هنر گلیم بافی خراسان شمالی را که در خانه‌ها و پستوها مانده بود احیا کرده و بیش از ۲۵۰ هنر‌آموز در این زمینه در حال آموزش و کار هستند.
وی افزود: تا کنون برای ۸۰ نفر از این این طریق اشتغال‌زایی شده و حمایت‌های خوبی از دستگاه‌های مختلف استان داشته‌ایم. البته این حمایت‌ها کافی نیست چرا که معتقدیم گاهی با حمایت معنوی و راهنمایی مناسب٬ می‌توانیم بیشتر و بهتر رشد کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.