صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاهیان ۲۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کرمانشاهیان ۲۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

در 9 ماهه امسال

کرمانشاهیان ۲۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

کسب و کار نیوز :رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از رشد چشمگیر پرداخت زکات در استان خبر داد و افزود: در 9 ماهه امسال مردم استان بیش از 24 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا طاهری با اشاره به رشد ۱۷۳ درصدی پرداخت زکات در استان نسبت به هدف‌گذاری امسال، گفت: امسال جمع آوری ۱۴ میلیارد تومان زکات را در برنامه داشتیم که خوشبختانه با گذشت ۹ ماه از سال مردم کرمانشاه بیش از ۲۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

وی افزود: این میزان پرداخت زکات نشان می‌دهد نسبت به برنامه امسال ۱۷۳ درصد رشد داشته‌ایم و همین امر موجب شده در ۹ ماهه امسال رتبه اول کشور در بحث تحقق برنامه زکات را داشته باشیم.

طاهری یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۱۵٫۷ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد، اما در ۹ ماهه امسال توانستیم بسیار بیشتر از مجموع کل سال گذشته جمع آوری زکات داشته باشیم.

وی یادآور شد: زکات جمع‌آوری شده استان شامل زکات واجب، مستحب و زکات فطره است که در حال حاضر شهرستان کرمانشاه با پرداخت ۵٫۷ میلیارد تومان، بالاترین پرداختی زکات در استان را به خود اختصاص داده است.

طاهری افزود: شهرستان های سرپل ذهاب با پرداخت ۲٫۴ میلیارد تومان و اسلام آبادغرب با پرداخت ۱٫۸ میلیارد تومان در رتبه های بعدی پرداخت زکات در استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات مشمول ۹ مورد طلا، نقره، گندم، جو، کشمش، خرما، شتر، گاو و گوسفند است، گفت: در حال حاضر ۱۴۱۶ روستای استان پرداخت زکات دارند.

رییس اداره زکات کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه در تشریح هزینه کرد زکات جمع آوری شده در استان، گفت: زکات جمع آوری شده در دو بخش امور محرومین و نیازمندان و ساخت پروژه‌های عام المنفعه هزینه می‌شود.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال از مجموع زکات جمع آوری شده، ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ۶۷ هزار و ۷۲۴ نفر از محرومین و نیازمندان استان هزینه شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: این مبلغ در قالب خرید ۹۵ جهیزیه، ۳۳۱ مورد خدمات درمانی، ۲۰۸۰ مورد خدمات تحصیلی، ۶۱ مورد آزادی زندانیان، ۱۴۹ مورد احداث مسکن، ۶۱ مورد تعمیر مسکن، ۶۲ هزار و ۵۴۳ مورد پرداختی کمک معیشت و ۲۴۱۴ مورد سایر موارد برای نیازمندان هزینه شده است.

وی افزود: همچنین امسال از محل زکات جمع آوری شده چهار میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان صرف ساخت پروژه های عام المنفعه شده که این مبلغ در قالب ساخت و تعمیر ۶۸ مسجد، چهار غسالخانه، چهار خانه عالم، هفت حسینیه و فاطمیه و… هزینه شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: در مجموع از محل زکات جمع آوری شده امسال ۸۹ پروژه عام المنفعه در استان اجرایی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.