صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / شوک دوم به کشتی؛ علیرضا کریمی رباط پاره کرد!

۳ ماه درمان بدون جراحی به خاطر المپیک

شوک دوم به کشتی؛ علیرضا کریمی رباط پاره کرد!

کسب و کار نیوز :بعد از شوکی که کشتی به خاطر مصدومیت ناگهانی حسن یزدانی متحمل شد؛ حالا خبر پارگی رباط صلیبی علیرضا کریمی شوک دیگری در سال المپیک به شمار می‌رود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, بعد از اینکه تکلیف مصدومیت حسن یزدانی با جراحی  زانو مشخص شد و طبق نظر پزشکان او تا ۲ ماه دیگر می‌تواند به میادین بازگردد؛ همه نگاه‌ها به علیرضا کریمی بود تا پزشکان نظر قطعی را درباره زانوی مصدوم این کشتی گیر مدعی هم بدهند.

علیرضا کریمی نیز در حین یکی از مسابقاتش در جام باشگاه‌های جهان مصدوم شد و با وجود آسیب دیدگی از ناحیه زانو، در فینال هم روی تشک رفت و نتوانست به کارش ادامه دهد تا هم بازنده از میدان بیرون بیاید و هم مصدومیتش تشدید شود.

علیرضا کریمی که دارنده مدال نقره وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان به شمار می رود، برای المپیک می خواهد در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرد. البته در این وزن ایران هنوز نتوانسته سهمیه را هم کسب کند و مدعیان دیگری همچون رضا یزدانی و محمدحسین محمدیان هم حضور دارند.

کادرفنی تیم ملی در روزهای اخیر از تصمیمی که توسط مربیان تیم ایران مال در فینال لیگ برتر کشتی آزاد اتخاذ شد، انتقاد کرده؛ اما علیرضا کریمی تقصیر را بر گردن کسی نمی داند.

بعد از آزمایش های صورت گرفته، حالا مشخص شده که علیرضا کریمی نیز مثل حسن یزدانی باید مدتی دور از میادین باشد؛ حتی بیشتر از حسن یزدانی. پزشکان بعد از بررسی دقیق دو مرحله MRI علیرضا کریمی تشخیص پارگی رباط را داده‌اند، اما برای رسیدن این کشتی گیر مدعی به المپیک فعلا از عمل جراحی صرف نظر کردند.

دکتر پورسعید، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی وضعیت زانوی علیرضا کریمی را بعد از جلسه با سرمربی تیم ملی و دکتر کیهانی اینطور تشریح می کند: «در معایناتی که صورت گرفته بود شک بر این بود که رباط صلیبی قدامی وی پاره است، ولیکن MRI اول، پارگی کامل را نشان نمی‌داد و در آزمایش MRI مجدد که از پای کریمی گرفته شد این موضوع به اثبات رسید. دو راه پیش رو داشتیم، یک انجام عمل جراحی که باعث می شد که در نهایت کشتی گرفتن برای کریمی در المپیک غیر ممکن باشد و راه حل دوم درمان غیر تهاجمی بود که در این مورد نیز ۲ راه را پیش رو داشتیم، یک اینکه که صبر کنیم و بدنسازی انجام دهیم و راه دوم اینکه ایجاد القای ترمیم (PRP)  را به همراه بدنسازی و تقویت عضلات و تقویت تعادل انجام دهیم، که راه دوم را برگزیدیم.»

بدون شک اگر علیرضا کریمی می خواست جراحی کند، باید قید المپیک را می زد و همین حالا هم حضورش در المپیک در هاله ای از ابهام است. با توجه به حضور رقبایی همچون رضا یزدانی، محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم، مشخص کریمی بعد از ۳ ماه می تواند با آن ها رقابت کند یا خیر.

آنطور که پزشکان اعلام کردند علیرضا کریمی از امروز روند درمانی خود را آغاز کرده و بعد از PRP در بیمارستان طالقانی، تمرینات تعادل و قدرتی خود را زیر نظر دکتر بهرامی نژاد پیگیری می کند.

جراحی روی زانوی علیرضا کریمی در آینده نزدیک یا دور قطعی است؛ اما فعلا با تصمیم خودش و پزشکان او برای حضور در المپیک دورخیز کرده است. باید دید این روندی که پزشکان برای این کشتی‌گیر جوان و تنومند در نظر گرفتند، تا چه حد در مسیر موفقیت پیش می‌رود.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.