صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / منچسترسیتی باعث پیشرفت لیورپول شده
منچسترسیتی باعث پیشرفت لیورپول شده

یورگن کلوپ:

منچسترسیتی باعث پیشرفت لیورپول شده

کسب و کار نیوز:یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول می‌گوید منچسترسیتی، رقیب بزرگ چند سال اخیر این تیم در انگلیس باعث شده لیورپول پیشرفت کرده و به تیم بهتری تبدیل شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، قهرمان فصل گذشته چمپیونزلیگ، قهرمان جام باشگاه‌های جهان و صدرنشین امروز لیگ برتر انگلیس، می‌گوید منچسترسیتی، رقیب بزرگش در چند فصل اخیر نقش مهمی در پیشرفت لیورپول داشته و این تیم را مجبور کرده به تیم بهتری تبدیل شود. شاگردان گواردیولا در دو فصل گذشته با ثبت امتیازهای فوق‌العاده ۱۰۰ و ۹۸ امتیاز قهرمان لیگ برتر شدند و کلوپ می‌گوید رقابت سنگین با سیتی در صدرنشینی شاگردانش در فصل جاری نقش داشته است.

بازی امروز لیورپول با لستر که در حال حاضر در رتبه دوم جدول قرار دارد بهترین سنجه‌ای است که می‌تواند نشان دهد سطح رقابت در بالاترین رتبه‌های لیگ برتر در چند سال اخیر چقدر پیشرفت کرده. لستر در حال حاضر نسبت به فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ که قهرمان لیگ برتر شد، تا این هفته امتیازهای بیشتری بدست آورده ولی با اینحال، با لیورپول صدرنشین ۱۰ امتیاز فاصله دارد.

کلوپ در این باره گفت:” در مدت زمان کوتاهی که من در انگلیس بوده‌ام لیگ برتر تغییر کرده. دیگر تیمی اجازه ندارد بازی‌هایش را ببازد، دست کم تیمی که می‌خواهد قهرمان لیگ شود چنین اجازه‌ای ندارد. تنها دلیلش هم نمایش خارق‌العاده و کم فراز و نشیبی است که منچسترسیتی در سه سال گذشته داشته. آنها استاندارد لیگ برتر را به شدت افزایش داده‌اند و راستش را بخواهید به ما هم کمک کرده‌اند چون مجبورمان کرده‌اند برای رسیدن به آنها و سبقت گرفتن از آنها تلاش کنیم. البته شکی نیست که پیروزی در مسابقاتی که هر سه روز یکبار برگزار می‌شود دشوار است ولی قهرمانی در لیگ برتر باید هم دشوار باشد”.

کلوپ در ادامه اشاره می‌کند که مورد تیم واتفورد نشان می‌دهد که پیشرفت و قوی شدن تیمهای لیگ برتری حتی در مورد تیمهای پایین جدولی هم صادق بوده. او در این باره گفت:” تا چند هفته پیش به نظر می‌رسید واتفورد سقوط کرده و دیگر کارش تمام است. ولی بعد از اینکه مربی‌شان را عوض کردند حالا همه تیمهای پایین جدول دوباره نگران شده و ترسیده‌اند. وضعیت در چهار تیم بالای جدول هم همین است. تا چند وقت پیش می‌گفتند تکلیف این چهار تیم مشخص است ولی حالا هفت یا هشت تیم دارند برای کسب سهمیه اروپایی می‌جنگند”.

کلوپ درباره بازی در روزهای تعطیلات کریسمس در انگلیس گفت:” من از بازی در کریسمس خیلی خوشم می‌آید چون در آلمان که لیگ تعطیل می‌شود همه چیز از مدتی قبل کند میشود و به حالت سکون درمی‌آید. در انگلیس خوب است که وقفه در لیگ پیش نمی‌آید ولی از طرف دیگر انجام بازی‌های متعدد در یک دوره کوتاه هم خیلی سخت است. علوم ورزشی نشان می‌دهد که بدن انسان برای اینکه بتواند خودش را بازیابی کرده و دوباره ادامه دهد به مدتی وقفه و استراحت نیاز دارد ولی ما این را کاملا نادیده می‌گیریم. همه مربی‌ها می‌گویند که این اتفاق باید بیفتد ولی گوش کسی بدهکار نیست”.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.