صفحه اصلی / استان ها / مقابله با پیر جمعیتی کشور در سال‌های آتی ضروری است
مقابله با پیر جمعیتی کشور در سال‌های آتی ضروری است

معاون استاندار لرستان:

مقابله با پیر جمعیتی کشور در سال‌های آتی ضروری است

کسب و کار نیوز:معاون توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: تعدیل سنی جمعیت آینده و مقابله با پیر جمعیتی کشور در سال‌های آتی ضروری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, قاسم ولی زاده امروز در دیداری که با مدیرکل ثبت‌احوال و کارکنان این نهاد به مناسبت یکصد و یکمین سالروز تشکیل این سازمان داشت بر ضرورت تعدیل سنی جمعیت کشور در سال‌های پیش رو تأکید کرد.

وی به اهمیت و ضرورت تشکیل این سازمان و تاریخچه آن پرداخت و تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که پس از جنگ جهانی دوم به وقوع پیوست و پیامد آن تشکیل ثبت‌احوال بود تشکیل ارتش واحد قدرتمند و شناسنامه‌دار در جهان بود.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری لرستان موضوع هویت و شناسایی اتباع را از دیگر عوامل تشکیل ثبت‌احوال دانست و خاطرنشان کرد: ثبت‌احوال امروزه یکی از پایه‌های اساسی داده‌های اطلاعاتی برای برنامه‌ریزی در حوزه علوم اجتماعی، علوم انسانی، بررسی جمعیت و ساکنین یک جامعه است و این اطلاعات مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌ریزان قرار می‌گیرد.

ولی‌زاده با اشاره به سرشماری سال ۸۶ به دریچه جمعیتی پرداخت و از آن به عنوان فرصتی برای تعدیل جمعیت نام برد.

وی با اشاره به هویت ملی ایرانی، اسلامی به‌طور عام بر ضرورت داشتن جمعیتی جوان و توانمند در آینده تأکید کرد و گفت: بر اساس سرشماری سال ۸۶ تا سال ۴۲۵ یعنی به مدت ۴۰ سال فرصت تعیین شده که با تنظیم جمعیت با پیر جمعیتی مقابله کنیم.

ولی‌زاده در خصوص افزایش جمعیت به رفع مشکلات اقتصادی و تسهیل زمینه ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی موظفند جامعه را با آگاهی بخشی به این سمت و سو و هدایت کنند تا با برنامه‌ریزی در مقوله‌های سلامت، آموزش و رفع مشکلات اقتصادی در فرصتی که باقی‌مانده است شاهد رشد جمعیت جوان کشور باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.