صفحه اصلی / استان ها / خرید ۷۲۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد
خرید ۷۲۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد

خرید ۷۲۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد

کسب و کار نیوز:معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از خرید ۷۲۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای جلوگیری از قطع درختان در این استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “خدابخش جنگلی” در بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی شهرستان باشت گفت: با لطف و عنایت مقام معظم رهبری و تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی در سال ۹۷، ۱۰۰ هزار متر مکعب عملیات سازه‌ای در راستای حفاظت از خاک، پوشش گیاهی و منابع آب و خاک انجام شده است.

وی اظهارکرد: جهت حفاظت از خاک و پوشش گیاهی و منابع آب در سال گذشته ۵۷ هکتار عملیات سازه‌ای انجام پذیرفت و سال جاری ۶۸ هزار مترمربع عملیات سازه‌ای مصوب شد که ۴۸ هزار متر مربع انجام شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای ۱۰۰ هزار متر مربع عملیات کنترل سیلاب خاطرنشان کرد: با خرید پنل‌ها و آبگرمکن‌های خورشیدی از قطع درختان و جنگل‌ها توسط ساکنین و ذی‌نفعان در حوزه آبخیز جلوگیری کردیم.

جنگلی تصریح کرد: از سال ۹۷ تاکنون ۷۲۰ دستگاه پنل و آبگرمکن خورشیدی خریداری شد و در ۳۰۰ دستگاه دیگر خرید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با نصب آبگرمکن‌های خورشیدی ۶۰ درصد از قطع درختان جلوگیری شد چرا که یکی از عوامل قطع درختان توسط مردم برای پخت و پز و برای استفاده در آبگرمکن بود که با خرید آبگرمکن خورشیدی جلوی قطع درختان گرفته شد.

به گزارش ایسنا، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سالجاری ۳۷ میلیارد تومان در زمینه آبخیزداری اختصاص داده شده است که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی داشته و مابقی در مرحله تعیین پیمانکار هستند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.