چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / ۶۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان موفق به «تمدید تاییدیه» شدند
۶۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان موفق به «تمدید تاییدیه» شدند

۶۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان موفق به «تمدید تاییدیه» شدند

کسب و کار نیوز- معاونت علمی و فناوری برای ۶۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان، تاییدیه دانش بنیانی صادر کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق آیین نامه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان مصوب کارگروه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، دانش بنیان بودن شرکت ها ۲ سال اعتبار دارد و پس ازآن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند نسبت به تمدید و ارزیابی مجدد شرکت‌ها اقدام کند. فرآیند «تمدید تاییدیه شرکت‌های دانش بنیان» این امکان را فراهم می‌سازد تا بتوان با گذشت دو سال از فعالیت‌های شرکت دانش بنیان یک ارزیابی مجدد از جایگاهی که شرکت در آن قرار دارد را به دست آورد.

بر اساس آمارها تا بهار ۱۳۹۸ تعداد ۲۱۸۱ شرکت دانش بنیان درخواست تمدید تاییدیه دانش بنیان بودن خود را ارائه دادند که از این تعداد ۱۲۷۳ شرکت موفق شدند که تاییدیه خود را تمدید کنند. در واقع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان برای ۴۰ درصد از این درخواست‌ها، تاییدیه مجدد صادر نکرد. این مسئله موید این موضوع است که ملاک‌ها و معیارهای قابل تاملی در فرآیندهای نظارت وجود دارد. تنها فعالیت مثبت و سازنده و مبتنی بر فناوری شرکت‌ها است که می‌تواند باعث شود تا آنها مجدداً از  «تاییدیه تمدید» فعالیت برخوردار شوند.

سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیانِ سطح بالا که بیشترین تحقیق و توسعه را دارند، معافیت مالیاتی می‌گیرند و سطح دوم تایید، بدون معافیت مالیاتی و سطح پایین هم عدم تایید است. صاحبکار گفت: تاییدیه شرکت‌های دانش‌بنیان هر دو سال یکبار تمدید می‌شود. کارگروه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز هر سال معیارهای ارزیابی را اندکی سخت‌تر می‌کند. این تصمیم کارگروه ارزیابی به منظور افزایش کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است تا به برخی از صنایعِ با کیفیت پایین تبدیل نشوند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.