صفحه اصلی / اسلایدر / دلالی پلاک های رند
دلالی پلاک های رند

دلالان با مراکز تعویض پلاک ونمایشگاه داران زد و بند دارند

دلالی پلاک های رند

کسب و کار نیوز- تب خرید پلاک های رند خودروها توسط برخی افراد موجب شده تا بازار چند میلیاردی توسط دلالان این حوزه ایجاد شود. پس از تب خرید سیم کارت هایی با شماره های رند که البته در این حوزه تا حدودی منطقی به نظر می رسد و افرادی خواستار داشتن شماره همراه رند هستند تا امتیاز سهولت برقرای تماس به دلیل اعداد رند را داشته باشند. البته نمی توان از تمایل مردم برای داشتن کلاس اجتماعی در جامعه نیز چشم پوشی کرد. اما موضوع خرید و فروش پلاک های رند خودروها موضوعی است که شاید هیچ گونه بعد منطقی نتوان برای آن در نظر گرفت. بازاری توسط عده ای دلال و نمایشگاه داران خودرو ایجاد شده و منیع درآمد کلانی را برای این افراد ایجاد کرده است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، این دلالی ها در حالی ادامه دارد که طی ماه گذشته رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه هیچ چیزی به اسم خرید و فروش پلاک رند نداریم، از توقیف خودروهای لاکچری با پلاک‌ رند خبر داد. سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: پلاک رند کاملاً شانسی است و کسی نمی تواند پارتی بازی کند. وی افزود: با قاطعیت اعلام می کنم که هیچ چیزی به اسم خرید و فروش پلاک رند نداریم.

ضابطان قضایی طرف حساب دلالان پلاک

اما این درحالی است که رئیس پلیس راهور ناجا چندی بعد درباره شیوه این پیمانکاران که در اصل همان دلالان خرید و فروش پلاک هستند، می‌گوید: «در سال‌ ۹۰ پلیس راهور ابلاغ کرده بود پلاک‌های رند به صورت رندوم توزیع شود که البته ازسوی برخی پیمانکاران، تخلفاتی صورت گرفته بود.» سردار هادیانفر با با بیان این که پلاک‌های رند هم به خودروهای معمولی تعلق دارند و هم به خودروهای لوکس ادامه می‌دهد: «پلاک‌های رند هم متعلق به خودروهای معمولی است و هم خودروهای لوکس.در این میان برخی پیمانکاران تخلف‌هایی داشتند که برایشان پرونده قضایی تشکیل شده و به تخلفاتشان رسیدگی کردیم، البته برخی پیمانکاران و ضابطان امر استعفا دادند و عده‌ای نیز اخراج شدند.» درحالی که بسیاری از متولیان امر ادعا می‌کنند در زمان دادوستد پلاک‌های رند، برخی نمایشگاه‌داران خودرو یک طرف ماجرا بودند، اعضای هیات‌مدیره این صنف از گفت و گو خودداری می کنند.

هادیانفر طی روزهای گذشته در پاسخ به ادامه دلالی ها در این بازار تصریح کرد: شخصاً این موارد را بررسی و کنترل می کنم و قرار است با وجود این خودروها برخورد کنیم. اکنون باید دید باوجود برخوردهای قضایی که رئیس پلیس راهور از آن سخن می‌گوید، جلوی دلالی پلاک‌های رند گرفته می‌شود یا نه؟

زد و بند دلالان با بدنه مراکز تعویض پلاک

مصطفی عاملی، کارشناس صدور پلاک

متاسفانه به رغم اظهارنظرهای مسئولان در رابطه با نبود بازار خرید و فروش پلاک های رند این واقعیت وجود دارد و حتی شاهد حضور دلالان پلاک در حوالی مراکز پلاک خودرو نیز هستیم. این بازار به صورت آشکار وجود دارد و مشتریان بسیاری نیز دارد. البته مشتریان این پلاک ها را افرادی خاص تشکیل می دهند که توانایی پرداخت قیمت های نجومی این پلاک ها را دارند. پلاک های رند که چند سالی است استفاده از آنها بر روی خودروها رواج یافته منجر به تشکیل بازاری کاذب و ایجاد مشاغلی کاذب با درآمدهای میلیونی شده و حتی برخی از این دلالان با بدنه مراکز تعویض پلاک نیز زد و بندهایی دارند. از طرفی دیگر در بازار دادوستد پلاک‌های رند، برخی نمایشگاه‌داران خودرو نیز در این ماجرا دخالت دارند که البته تاکنون واکنشی در این رابطه دیده نشده و نمایشگاداران ترجیح داده اند که در این خصوص سکوت اختیار کنند.

در بازه زمانی محدودی برخوردهایی با افراد دلال شد اما به دلیل وجود مشتریان زیاد در این بخش باز هم شاهد فعالیت آنها هستیم. پلاک های رند رنج قیمتی متفاوتی دارند که ۲۰ میلیون شروع و تا چند میلیارد نیز متغییر است. قیمت های معقول تر معمولا توسط افرادی خریداری می شود که وسع مالی کمتر و مدل خودروی پایین تری دارند و به دلیل کلاس اجتماعی اقدام به استفاده از پلاک های رند می کنند. البته پلاک هایی که از چند صد میلیون تا ارقام میلیاردی فروخته می شود شامل اعداد بسیار رندی است و بهترین آن نیز اعداد یکسان به عنوان مثال هر ۷ کاراکتر موجود در آن یک است که افراد بسیار خاصی با ارتباطات خاص می توانند آن را خریداری کنند.

این افراد با خرید پلاک رند و نصب آن بر روی خودرو خود که مدل بالا و لاکچری هستند سعی بر افزایش قیمت خودرو دارند. البته نباید منکر موضوع ارتباطات دلالان با بدنه مراکز شد چراکه این پلاک ها باید توسط همین مراکز صادر و شماره گذاری شوند. اما چگونگی ارتباطات این افراد با بدنه مجموعه سوالی است که تا به امروز بدون پاسخ مانده است و مسئولان و متولیان به طور کلی اصل موضوع خرید و فروش پلاک های رند را تکذیب می کنند.

 

همچنین مطالعه کنید:

ماینر‌های غیرمجاز با پرداخت ۱۰۰ برابر نرخ برق جریمه می‌شوند

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خبر ۱۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.