چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / جمع‌آوری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری
جمع‌آوری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری

طی ۹ ماهه سال جاری محقق شد

جمع‌آوری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری

کسب و کار نیوز:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,علی ملک‌پور چهارم دی‌ماه در شورای زکات استان، با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و تبلیغ زکات باید به طور گسترده‌تر مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در همین راستا با هماهنگی استانداری به زودی تابلوهایی در ورودی روستاهای منتخب استان با موضوع زکات نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد، افزود: از این مبلغ ۴۷۷ میلیون تومان زکات واجب، ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان زکات مستحبی، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطریه عام و سادات و مابقی کفارات واجب و مستحب است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه این میزان زکات جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است، اظهار کرد: ۸۱ درصد از مبلغ جمع‌آوری شده زکات در ۹ ماهه سال جاری به نیازمندان پرداخت شده و ۱۹ درصد از آن نیز صرف پروژه‌های عمرانی و تعمیر مسکن‌های محرومان شد.

ملک‌پور از فعال شدن شوراهای زکات در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری حدود ۲۱۷ شورای زکات در استان شکل گرفت که اکثر آنان در روستاها و با حضور معتمدان روستاها برگزار شد.

جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری، نیز در این جلسه گفت: هماهنگی لازم با دفتر امور روستایی استانداری برای نصب ۳۰۰ تابلو با موضوع زکات در ورودی روستاها انجام گرفت.

وی با اشاره به جمع آوری کمک‌های خوب مردمی در شوراهای اداری شهرستان‌ها طی حوادث گوناگون، افزود: مسئولان ستاد زکات استان نیز می‌توانند در این شوراها شرکت کرده و با حضور فرمانداران و دهیاران برای جمع‌آوری و تبلیغ زکات مصوبه داشته باشند.

مردانی فرهنگ‌سازی زکات را نیازمند بسیج همگانی خواند و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و رسانه‌های استان می‌توانند در این راستا نقش ویژه‌تری ایفا کنند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.