صفحه اصلی / استان ها / ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز سازمان حفظ نباتات کشور برای مبارزه با افت ملخ صحرایی
۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز سازمان حفظ نباتات کشور برای مبارزه با افت ملخ صحرایی

۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز سازمان حفظ نباتات کشور برای مبارزه با افت ملخ صحرایی

کسب و کار نیوز:معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور امروز در سفر به سیستان و بلوچستان گفت: تنها با اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی نمی توان با سیل ملخ مبارزه کرد بلکه نیازمند کمک‌های استانداری در این خصوص توسط استانها هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیمراد سر افرازی با اشاره به هجوم ملخها از کشورهای هند و پاکستان به سمت ایران و بخصوص استانهای جنوب و جنوب شرق کشور افزود: تاکنون در سطح ۲۸۰۰ هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی در کشور داشته‌ایم که حدود ۱۳۰ هکتار مبارزه با ملخ در سیستان و بلوچستان انجام پذیرفته است.
وی تصریح کرد مبارزه با افت ملخ صحرایی در استان هرمزگان و به خصوص بندر عباس و سیریک ادامه داشته و هجوم ملخ‌های صحرایی در هفته‌های آینده از ناحیه عمان و هندوستان و پاکستان ادامه خواهد داشت.
معاون سازمان حفظ نباتات کشور افزود با توجه به ورود ملخها به کشور از مرزهای جنوب کشور، از متولیان بخش کشاورزی استان سیستان وبلوچستان خواست تمهیدات لازم را برای دیده بانی و ردیابی ملخ صحرایی اندیشیده و همچنان با اقدامات پایشی حرکت ملخ‌ها را رصد نماید.
سرافرازی همچنین گفت در سال جاری در سطح ملی با سه گروه از هجوم ملخ صحرایی مواجه هستیم اول جمعیتی که تابستان گذرا بوده که از سمت هند و پاکستان به سمت جنوب ایران حرکت کرده شامل استانهای هرمزگان کرمان و سیستان و بلوچستان می باشد دوم جمعیتی از ملخ که در سال گذشته در تیر رس مبارزه شیمایی قرار نگرفته و تخم ریزی کرده اند و سوم هجوم ملخها ظرف یکماه آینده به کشور در حجم بسیار گسترده به سمت جنوب غربی کشور که از سمت عربستان به سمت ایران حرکت خواهند کرد.
این مقام مسئول از مبارزه جهانی با ملخ صحرایی به خصوص در شرق افریقا خبر داد و افزود بارندگی‌های بسیار خوب در افریقا و پوشش گیاهی مناسب در آن قاره منبع غذایی بسیار خوبی برای ملخها صحرایی در شرق افریقا می باشد و این سیل ملخ به سمت عربستان حرکت خواهد کرد و کشورهای عربستان و عمان نیز با این افت مبارزه خواهند کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.