چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / مرغ‌های رتبه‌بندی شده، نرسیده پر کشیدند
مرغ‌های رتبه‌بندی شده، نرسیده پر کشیدند

مرغ‌های رتبه‌بندی شده، نرسیده پر کشیدند

کسب و کار نیوز:مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مرغ‌های رتبه‌بندی شده دارای ۵ تا ۶ درصد ضایعات کمتر نسبت به سایر مرغ‌های موجود در بازار هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمدباقر حاج‌کاظمی اظهار کرد: مرغ‌های رتبه‌بندی شده در مقطعی از زمان وارد بازار استان زنجان شدند اما بنابر دلایلی عرضه این مرغ‌ها به طور موقت متوقف شد.

این مسئول با اشاره به اینکه از میان ۵ واحد کشتارگاهی که در استان زنجان دایر هستند، تعداد دو واحد کشتارگاه وجود دارد که در آن‌ها امکان اعمال رتبه‌بندی A در مرغ‌ها مهیا است، افزود: چنین مرغ‌هایی یک مرحله بهتر از سایر مرغ‌های معمولی رایج در بازار هستند.

وی با بیان اینکه در این روش امعا و احشای مرغ با کمک دستگاه اتوماتیک انجام می‌شود و به این ترتیب مرغ‌ها تمیزتر، پاک‌تر و بهداشتی‌تر به دست مصرف‌کننده خواهند رسید، ادامه داد: از طرف دیگر برخلاف روش دستی هیچ‌گونه ضایعاتی در مرغ‌ها به جای نخواهد ماند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از این دستگاه‌ها تحت عنوان دستگاه‌های خط ۲ یا دستگاه‌های تخلیه اتوماتیکی امعا و احشا یاد می‌شود و در آن شکم مرغ با مدد این دستگاه‌ها تخلیه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.