صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ۲ هزار و ۴۲۶ نفر به دلیل آلودگی هوا به اورژانس مراجعه کردند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور:

۲ هزار و ۴۲۶ نفر به دلیل آلودگی هوا به اورژانس مراجعه کردند

کسب و کار نیوز - سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و با افزایش آلودگی هوا، ۲ هزار و ۴۲۶ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و تنفسی به مراکز اورژانس استان های تهران،‌ اصفهان، البرز، مرکزی، قزوین، قم، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی مراجعه کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی خالدی درباره آمار بیماران تنفسی و قلبی مراجعه کننده طی ۲۴ ساعت گذشته به بخش اورژانس مراکز درمانی به دلیل آلودگی هوا اظهار داشت: از این تعداد ۹۵۵ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی و هزار و ۴۷۱ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی به این مراکز مراجعه کرده‌اند که استان تهران با هزار و ۲۰۹ مراجعه در صدر آمار قرار دارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز و مرکزی در رده‌های بعدی مراجعات بیماران قلبی و تنفسی قرار گرفته‌اند.

خالدی توضیح داد: در استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز و مرکزی به ترتیب ۳۷۵، ۳۱۷، ۲۲۷، ۱۲۹ و ۷۱ نفر به بخش اورژانس مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی تاکید کرد: به هموطنان به خصوص گروه‌های حساس توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت تردد و حضور در اماکن عمومی از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

امسال آلودگی هوا تقریبا از اوایل مهرماه آغاز شد به طوری که طبق اعلام شرکت کنترل هوای تهران در روزهای نخستین مهرماه، وزش باد با سرعت بالا از سمت غرب و جنوب غربی باعث شد گردوغبار از حاشیه تهران وارد شهر شود که آن زمان PM۱۰ (ذرات بزرگ‌تر از دو و نیم میکرون) هم عامل تشدید آلودگی هوا بود.

پس از آن، به ویژه در آذرماه میزان آلودگی هوا در تعدادی از کلان شهرهای کشور به ویژه پایتخت افزایش یافت به گونه ای که شدت گرفتن میزان آلاینده ها و اعلام ناسالم بودن هوا برای تمام گروه های سنی،‌ تعطیلی چند روزه مدارس را به دنبال داشت،‌ تعطیلی که همچنان با ورود به دی ماه نیز ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.