صفحه اصلی / سرخط خبرها / کلیات لایحه بودجه در هفته جاری بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد

کلیات لایحه بودجه در هفته جاری بررسی می‌شود

کسب و کار نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در جلسه هیات رئیسه کمیسیون مقرر شد تا در جلسات عصر و شب سه شنبه و صبح چهارشنبه این هفته، کلیات بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق بررسی شده و به رای گذاشته شود.

به گزارش کسب و کار نیوز – «هادی قوامی» سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ با حضور در جمع خبرنگاران از تشکیل نخستین جلسه این کمیسیون در صبح امروز (دوشنبه) خبر داد و درباره مصوبات جلسه گفت: امروز اعضای کمیسیون تلفیق به تصویب آیین نامه داخلی این کمیسیون در ۱۶ ماده پرداختند و مسائلی مانند نحوه حضور اعضا، نحوه بررسی کلیات لایحه، نحوه رای گیری، تجدید رای و اداره جلسات کمیسیون را تعیین کردند.

وی افزود: از آنجا که طبق آیین‌نامه زمان بندی جلسات کمیسیون برعهده هیات رئیسه قرار گرفته است، جلسه هیات رئیسه نیز امروز تشکیل شد و مقرر شد تا طی دو جلسه عصر و شب سه شنبه و صبح چهارشنبه هفته جاری، کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی‌شده و به رای گذاشته شود.

قوامی درباره برنامه هفته آینده کمیسیون تصریح کرد: هفته آینده در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه به شکل سه شیفت، مبحث درآمدهای لایحه بودجه سال ۹۹ با حضور اعضای کمیسیون و کارشناسان سایر بخش‌ها و نهادها تشکیل خواهد می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: تلاش کمیسیون بر این است که تا بیستم دی ماه و در صورت بروز مشکلاتی، حداکثر تا پایان دی ماه، بررسی لایحه در کمیسیون تلفیق خاتمه پذیرد و به صحن علنی مجلس ارائه گردد.

وی درباره ارائه پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی نیز گفت: مقرر شده است تا امروز کمیسیون‌های تخصصی پیشنهادات خود درباره لایحه بودجه را تدوین کرده و ظرف هفته جاری به کمیسیون تلفیق ارائه کند تا در جلسات هفته آینده موردبررسی قرار گیرد.

قوامی افزود: همچنین از مصوبات امروز جلسه کمیسیون تلفیق، منع استفاده از تلفن همراه توسط اعضای کمیسیون در حین برگزاری جلسات است تا روند بررسی لایجه بودجه با دقت و سرعت بیشتری پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در پایان درباره اصلاح ساختار بودجه خاطر نشان کرد: بخشی از اصلاح ساختار بودجه توسط دولت انجام پذیرفته و در لایحه ارائه شده است. اما تلاش کمیسیون تلفیق بر این است تا در سایر موارد مانند درآمدهای پایدار، کارا کردن هزینه ها در صورت امکان اصلاحات ساختاری دیگری نیز انجام پذیرد تا بودجه سال آینده کشور با کیفیت بالا بتواند در جهت خروج از رکود سال ۹۹ حرکت کند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.