صفحه اصلی / استان ها / در حال ارزیابی خسارت به منطقه حفاظت شده حرا در میناب هستیم
در حال ارزیابی خسارت به منطقه حفاظت شده حرا در میناب هستیم

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست:

در حال ارزیابی خسارت به منطقه حفاظت شده حرا در میناب هستیم

کسب و کار نیوز :مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال ارزیابی خسارت ورود مواد نفتی ماه گذشته به منطقه حفاظت شده حرا در میناب هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ضیاالدین الماسی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ورود و تخلیه مواد نفتی به دریا و جنگل های حرای تالاب بین المللی رود شور شیرین و میناب در اواسط آذرماه، در کارگاه تخصصی محیط زیست دریایی و نقش فعالین رسانه در تنویر افکار عمومی، افزود: طبق بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم این اتفاق در حین عملیات کشف و ضبط سوخت قاچاق صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این عملیات منجر به آتش سوزی بخشی از منطقه حفاظت شده حرا در شهرستان میناب می شود، اظهار کرد: خوشبختانه با ورود دستگاه محیط زیست این آتش سوزی در سریع ترین زمان ممکن مهار شد.
الماسی با اشاره به اینکه از این موضوع به دلیل پیامدهای بعدی اش همان زمان ابراز نگرانی کردم، خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال ارزیابی خسارت هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در کمترین زمان به این موضوع ورود کرد، افزود: با دریابانی نیز مکاتبات صورت گرفته و آمادگی لازم جهت برگزاری کلاس های آموزشی جهت چگونگی مواجهه با محموله های قاچاق در جهت کاهش مشکلات زیست محیطی اعلام شده است.
وی در پایان با بیان اینکه ماموریت اصلی دریابانی برخورد با محموله های قاچاق است نه حفظ محیط زیست، گفت: در جلسات برگزار شده با سازمان بنادر و دریانوردی و دریابانی نیز تمامی دغدغه های زیست محیطی مطرح و امیدواریم از این پس شاهد مشکلات زیست محیطی در زمینه های مشابه نباشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.