صفحه اصلی / استان ها / تاکنون ۳۲۵ سامانه برق خورشیدی در فارس نصب شده است
تاکنون ۳۲۵ سامانه برق خورشیدی در فارس نصب شده است

مدیر بازار برق توزیع فارس:

تاکنون ۳۲۵ سامانه برق خورشیدی در فارس نصب شده است

کسب و کار نیوز :مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۳۲۵ سامانه برق خورشیدی در شهرستان‌های مختلف فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۳۲۵ سامانه برق خورشیدی در شهرستان‌های مختلف فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

مهدی شفیعیان دوشنبه ۲ دیماه در جمع خبرنگاران گفت: فارس به دلیل برخورداری از تابش مناسب، جزو مناطق مستعد برای استفاده از پنل‌های خورشیدی است.

او گفت: متوسط میزان تابش خورشید در این استان بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال و این میزان تابش عددی مناسب برای نیروگاه‌های خورشیدی است.

شفیعیان افزود: شهرستان بوانات با ۴۱ سامانه، شهرستان جهرم با ۳۳ سامانه و شهرستان داراب با ۳۲ سامانه بیشترین تعداد نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در فارس را به خود اختصاص داده‌اند.

او ادامه داد: سامانه برق خورشیدی بی سرو صدا بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آنها حداقل است این دو ویژگی سبب استقبال مشترکان از آن شده است.

شفیعیان، داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی و مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و ثبت درخواست به صورت اینترنتی، را از شرایط عقد قرارداد برای نصب و راه‌اندازی سامانه خورشیدی اعلام کرد.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خاطرنشان کرد که براساس قانون، خرید برق تولید شده توسط این سامانه‌ها به شکل تضمینی و برای مدت ۲۰ سال خواهد بود و همه تعرفه‌ها اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی را در بر می‌گیرد.

شفیعیان از متقاضیان نیروگاه خورشیدی دعوت کرد که با مراجعه به نشانی الکترونیکی  www.farsedc.ir قسمت خدمات الکترونیک پرکاربرد، گزینه قرارداد خرید تضمینی برق خورشیدی را انتخاب کرده و نسبت به ثبت نام و ثبت درخواست احداث نیروگاه اقدام کنند.

مدیر بازار برق شرکت توزیع برق فارس خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق نشانی الکترونیکی www.satba.gov.ir دریافت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.