صفحه اصلی / استان ها / امسال ۴۱۹ هزار تن “چغندرقند بهاره” در مزارع کرمانشاه تولید شد
امسال ۴۱۹ هزار تن “چغندرقند بهاره” در مزارع کرمانشاه تولید شد

با کاهش 280 هزار تنی

امسال ۴۱۹ هزار تن “چغندرقند بهاره” در مزارع کرمانشاه تولید شد

کسب و کار نیوز:مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پایان برداشت چغندرقند بهاره از مزارع استان با برداشت 419 هزار تن محصول خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, شهریار قاسمی اظهار کرد: امسال ۸۲۰۰ هکتار از مزارع استان کرمانشاه به کشت بهاره چغندرقند اختصاص پیدا کرده بود که بیشترین کشت را هم در شهرستان های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، صحنه، و هرسین شاهد بودیم.

قاسمی متوسط عملکرد مزارع چغندر قند استان در سال زراعی جاری را حدود ۵۲ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: در مجموع ۴۱۹ هزار تن چغندرقند در استان تولید شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به کاهش سطح زیر کشت و تولید چغندر قند بهاره در کشور و استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته، گفت: سال گذشته یازده هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان زیرکشت چغندرقند بهاره رفته بود که در نهایت هم ۷۰۰ هزار تن محصول در استان تولید شد.

وی اضافه کرد: امسال به دلایل مختلفی مثل موضوع تناوب و کشت دیگر محصولات شاهد کاهش ۳۳۰۰ هکتاری سطح زیر کشت چغندر قند بهاره در استان بودیم.

قاسمی ادامه داد: امسال همچنین به دلیل وقوع بارندگی‌های شدید و سیلاب‌های ناشی از آن شاهد کاهش عملکرد مزارع استان بودیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به مطالبات چغندرکاران استان داشت و افزود: امسال مطالبات چغندرکاران استان ۱۳۵ میلیارد تومان بود که تاکنون یکصد و یازده میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی نیز در شرف پرداخت است.

قاسمی اضافه کرد: امسال به جز دو کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه، کارخانه‌های قند استانهای همدان، قزوین، خراسان رضوی، خوزستان و اصفهان هم کار فرآوری چغندر قند تولیدی در استان را بر عهده داشتند.

به گفته قاسمی، برداشت چغندر قند بهاره که فروردین ماه در مزارع استان کشت شده بود، از اواسط شهریور ماه شروع شد و هم اکنون به اتمام رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.