چهارشنبه , ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سلامت ماهیان زنجان مورد تایید است
سلامت ماهیان زنجان مورد تایید است

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

سلامت ماهیان زنجان مورد تایید است

کسب و کار نیوز:مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استفاده آب سالم، باعث سالم بودن ماهیان تولید شده در زنجان بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, منصور حقی‌راد اظهار کرد: بسیاری از مزارع ماهی استان زنجان در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن واقع شده و با توجه به اینکه در این منطقه شوری آب بالا است؛ همین امر باعث افزایش کیفیت ماهی تولیدی در استان شده است.

وی با بیان اینکه کیفیت خوب گوشت ماهی تولید شده در زنجان در کنار رعایت اصول بهداشتی باعث شده است، بازار خوبی برای تولیدات استان در کشور فراهم شود، افزود: به‌خاطر استفاده از دستگاه‌های ازن ژنراتور ایجاد مقاومت آنتی‌بیوتیکی در آبزیان نداریم و این مورد، امتیاز مهمی در پرورش ماهی به‌شمار می‌آید.

این مسئول صادرات محصولات آبزی‌پروری را از مهم‌ترین برنامه‌ها در راستای توسعه این صنعت عنوان کرد و گفت: بخش عمده تولیدات در داخل استان استفاده و مقداری نیز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود ولی بازارهای کشورهای همسایه فضای مناسبی برای این صنعت استان دارد که باید از آن بهره کافی را برد. به‌طور نمونه در حال حاضر یکی از بازارهای هدف ما در کشور آذربایجان است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، پیرامون صادرات داخلی ماهیان استان زنجان عنوان‌ کرد: مازاد مصرف ماهیان تولید شده به استان‌های همجوار گیلان، مازندارن، اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران، کردستان و چهارمحال بختیاری ارسال می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۶۱ میلیارد دلاری ایران با ۵۶ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمد رضوانی‌فر» افزود: سال گذشته میزان وزنی تجارت ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.