صفحه اصلی / سرخط خبرها / عراقچی: مشورت‌های ایران و ژاپن ادامه می‌یابد

در تشریج نتایج سفر رئیس‌جمهور به توکیو

عراقچی: مشورت‌های ایران و ژاپن ادامه می‌یابد

کسب و کار نیوز - معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مسائل دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی و مباحث مربوط به برجام و تحریم‌های آمریکا در دیدار مقامات ایران و ژاپن مطرح گردید و قرار شد که مشورت‌های دو کشور از نزدیک ادامه پیدا کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، «سید عباس عراقچی» روز شنبه در گفت‌وگویی در تشریح نتایج سفر رئیس‌جمهور به توکیو گفت: این سفر در پاسخ به سفر آبه شینزو به تهران صورت گرفت. از سوی دیگر، در نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن هستیم که سال بسیار فعالی بوده است؛ از این جهت که در سال جاری رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر ژاپن تاکنون سه بار در تهران، نیویورک و توکیو با یکدیگر دیدار داشتند.

وی با بیان اینکه ژاپن از دوستان قدیمی و شرکای تجاری ایران است، اظهار داشت: همواره مشورت‌های سیاسی نزدیکی با ژاپن داشتیم. امسال هم به دلیل نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور و هم به دلیل تحولاتی که در جریان است؛ از جمله فشارهای آمریکا و تحریم‌های ناعادلانه‌ای که با خروج از برجام تحمیل شده است، ضرورت داشت که گفت‌وگوهای نزدیک‌تر و فشرده‌تری میان دو کشور انجام شود.

این دیپلمات ارشد ادامه داد: در همین چارچوب شب گذشته مذاکرات سنگین و فشرده‌ای میان مقامات دو کشور انجام شد؛ هم مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی و هم مباحث مربوط به برجام و تحریم‌های آمریکا مطرح گردید و قرار شد که مشورت‌های دو کشور از نزدیک ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌روحانی صبح جمعه به دعوت آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد توکیو شد و با نخست‌وزیر این کشور دیدار و درباره مسائل دوجانبه‌ای، منطقه‌ و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.