صفحه اصلی / استان ها / ‌تحویل بیش از ۵۸ تن چغندر در خراسان شمالی به کارخانه‌های قند
‌تحویل بیش از ۵۸ تن چغندر در خراسان شمالی به کارخانه‌های قند

‌تحویل بیش از ۵۸ تن چغندر در خراسان شمالی به کارخانه‌های قند

کسب و کار نیوز :مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان این استان از آغاز برداشت چغندر تاکنون 58 هزار و 682 تن از این محصول را به کارخانه های قند خراسان شمالی و سایر استان ها تحویل داده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمدنقی کاظمیان سطح زیرکشت چغندر دارای قرارداد با کارخانجات را ۱۷۰۰ هکتار بیان کرد.

وی گفت: سطح کشت این محصول در استان، به علت کمبود کاهش منابع آبی و عدم رقابت این محصول با سایر محصولات رقیب (سبزی و صیفی)نسبت به سال زراعی گذشته کاهش یافته است.

کاظمیان عملکرد چغندرقند در این استان را ۴۵ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: سال زراعی گذشته ۲۱۶۸ هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت چغندرقند رفته بود که ۹۴۳۴۶ تن محصول از این سطح برداشت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، وی میزان عیار چغندر استان را ۱۷،۲ ذکر کرد و گفت چغندر برداشت شده در استان به کارخانه قند شیروان، کارخانه قند شیرین در خراسان رضوی، کارخانه قند جوین و کارخانه قند شاهرود تحویل می شود.

این مقام مسئول بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند استان را مربوط به شهرستان شیروان ذکر کرد.

وی گفت: براساس آمارهای موجود، این استان یک درصد شکر موردنیازکشور را تامین می‌کند که میانگین تولید آن سالانه ۱۰۰ هزار تن است.

کاظمیان اظهارکرد: شکر مصرفی این استان حدود ۲۳ هزار و ۴۲۸ تن در سال برآورد شده که این استان ۶۷ درصد شکر موردنیاز خود را از مزارع تحت پوشش خود تامین کرده و ۳۳ درصد کاهش تولید شکر را از سایر منابع تامین می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.