صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / سه تفاهم نامه‌ با بانک ها در حمایت از زنان سرپرست خانوار

سه تفاهم نامه‌ با بانک ها در حمایت از زنان سرپرست خانوار

کسب و کار نیوز - معاونت ریاست جمهوری در زنان و امور خانواده تاکنون سه تفاهم نامه با بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون و قرض الحسنه مهر ایران داشته تا با حمایت این بانک ها شرایط درآمدزایی و اشتغال زنان سرپرست خانوار بهبود یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور زنان،

توانمندسازی و رفع مشکلات و چالش های زنان سرپرست خانوار موضوعی مهم و نیازمند توجه دستگاههای مسئول است‌. معاونت ریاست جمهوری در زنان و خانواده به این منظور تفاهم نامه هایی را با بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون و بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد کرده تا با اعطای تسهیلاتی در حمایت از زنان سرپرست خانوار شرایط برای درآمد زایی و بهره‌وری این قشر از بانوان فراهم شود.

از اهداف اصلی این تفاهم نامه‌ها می توان به توزیع منابع و امکانات میان زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و دختران مجرد خودسرپرست بالای ۴۰ سال اشاره داشت.

جامعه هدف در این تفاهم نامه‌ها، زنان سرپرست خانوار شامل زنان همسر فوت کرده، زنان مطلقه و زنان دارای همسری است که به دلایل زندانی بودن همسر، از کار افتادگی یا معلولیت، متواری بودن و اعتیاد همسرانشان مسئولیت تامین معاش خانواده را بر عهده دارند. دختران مجرد خودسرپرستی که به سن تجرد قطعی رسیدند نیز در این گروه قرار می گیرند.

جزئیات تفاهم‌نامه بانک توسعه تعاون

موضوع تفاهم نامه معاونت زنان و امور خانواده با بانک توسعه تعاون، اعطای وام قرض الحسنه از محل منابع قرض الحسنه این بانک به ۱۷۰۰ زن سرپرست خانوار به مبلغ ۵۱ میلیارد ریال، تسهیل که دریافت آن صرفاً از طریق مراجعه به شرکت‌های تعاونی زنان در استان‌های مختلف است.

این معاونت بر اساس تفاهم نامه مورد بحث متعهد می شود با هماهنگی بانک توسعه تعاون، سهمیه های هر استان را برای اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار مشخص و ظرف سه ماه این سهمیه را به استانداران ابلاغ کند، بانک توسعه تعاون نیز در قالب این تفاهم نامه مکلف می شود تسهیلات تا سقف ۳۰ میلیون ریال را با کارمزد ۴% و بازپرداخت ۴۸ ماهه در اختیار معرفی شدگان قرار دهد.

جزئیات  تفاهم‌نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران

موضوع تفاهم نامه معاونت زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری با بانک قرض الحسنه مهر ایران، مصرف اعتبار تخصصی از محل سپرده های این بانک به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای ۳۳۳۳۳ زن سرپرست خانوار بوده و معاونت بر اساس این تفاهم نامه موظف است علاوه بر سهمیه بندی اعطای تسهیلات به زنان خانوار و اعلام رسمی این سهمیه ها به استانداران، طرح اندوخته بانوان مهر ایران را با هدف معرفی افراد واجد شرایط دریافت این تسهیلات به دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های غیر دولتی اعلام و رایزنی های لازم را با دستگاه‌های مختلف اجرایی به منظور تشویق زنان سرپرست خانوار به راه اندازی مشاغل خرد و خانگی و ایده‌های نو و خلاقانه انجام دهد و در مقابل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز متعهد می شود تسهیلات تا سقف ۳۰ میلیون ریال با کارمزد ۴% و باز پرداخت ۲۴ ماهه به زنان سرپرست خانوار واجدشرایط اختصاص دهد.

جزئیات تفاهم نامه بانک رفاه کارگران

تفاهم نامه دیگر این معاونت برای حمایت از زنان سرپرست خانوار با بانک رفاه کارگران بوده و موضوع اصلی آن اعطای وام قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار در مجموع به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع سپرده قرض الحسنه این بانک است. این تسهیلات تا سقف ۳۰ میلیون ریال برای هر فرد با کارمزد ۴% و زمان بازپرداخت ۲۴ ماهه است. معاونت در قالب این تفاهم نامه متعهد شده سهمیه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار هر استان را تعیین و به استانداران اعلام کند، هماهنگی با استانداران به منظور معرفی زنان سرپرست خانوار به اداره کل بهزیستی استان جهت اهراز هویت این بانوان و رایزنی با دستگاه‌های مختلف اجرایی به منظور ترغیب زنان سرپرست خانوار برای راه اندازی مشاغل خانگی در راستای اجرای این تفاهم نامه صورت می گیرد

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.