صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / استفاده از اپلیکیشن‌ها برای مدیریت پسماند

استفاده از اپلیکیشن‌ها برای مدیریت پسماند

کسب و کار نیوز - بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته بر اساس پژوهش‌ها و همین‌طور توسعه اپلیکیشن‌ها می‌توانیم از این فضا برای حل مشکلات و معضلات شهری استفاده کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استانداری تهران درباره هفته پژوهش و آموزش مدیریت شهری اظهار داشت: یکی از رویکردهای وزارت کشور در قالب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آموزش و پژوهش در مدیریت شهری است.

وی گفت: اخیراً هم ششمین جشنواره آموزش و پژوهش در حوزه شهری برگزار شد که استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف کارکردهای خود را به این جشنواره ارسال کردند.

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: استانداری تهران هم در زمینه آموزش و پژوهش شهری اقداماتی را انجام داده بود که به این جشنواره ارسال کرد و به سمت آموزش‌های کاربردی و اجرایی بر اساس وظایف‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پیش رفتیم که کاربست اجرایی هم داشته باشد.

تقی‌زاده بیان داشت: یکی از ویژگی‌های آموزش و پژوهش در سال جاری که رویکرد اجرایی و عملیاتی داشته باشد افزایش کیفیت اقدامات عمرانی است و در این حوزه نیز سامانه نظارتی ایجاد می‌کنیم و استانداری تهران آن را اجرایی کرده است و این طرح را هم به وزارت کشور ارائه دادیم و مقرر شد استان تهران به صورت پایلوت آن را اجرایی کند و در ششمین جشنواره آموزش و پژوهش نیز معاونت عمرانی استانداری تهران در این خصوص حائز رتبه شد.

وی گفت: همین موضوع قطعاً انتظارات را از ما بالاتر می‌برد و موارد نظارتی نیز بیشتر خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: قطعاً موضوع آموزش و نظارت در اجرای پروژه‌های عمرانی را در مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌های تهران به صورت جدی‌تری پیگیری می‌کنیم.

تقی‌زاده بیان داشت: استفاده از اپلیکیشن‌ها و فضاهای مجازی و همین‌طور استارت‌آپ‌ها نیز می‌تواند در حوزه مدیریت شهری به ما کمک کند به عنوان مثال می‌توان برای حل معضل پسماند تهران از اپلیکیشن‌هایی در این خصوص استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد جمعیت استان تهران شهرنشین هستند قطعاً می‌توان از فضای مجازی و تکنولوژی روز بیشتر استفاده کرد تا شاهد معضلات زیست محیطی در کلانشهر تهران هم نباشیم.

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: ما باید بر اساس نوآوری‌ها و پژوهش‌ها حرکت کنیم و برنامه‌های خود را بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته پیش ببریم تا از یک پشتوانه علمی نیز برخوردار باشد.

تقی‌زاده بیان داشت: با استفاده از این پژوهش‌ها شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند برنامه پنج ساله خود را در قالب یک سند توسعه‌ای ارائه دهند.

وی درباره تاب‌آوری شهری و روستایی نیز اظهار داشت: ما باید تاب‌آوری شهرها و روستاهای خود را در قبال حوادث طبیعی و در موضوع پدافند غیرعامل تقویت کنیم و در این خصوص نیز راهکاری جز استفاده از پژوهش‌ها و آموزش‌های حین خدمت نداریم. شهر دارای یک بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که باید در این حوزه رویکردهای مختلف را بررسی کنیم و قطعاً شهرمان را نمی‌توانیم بدون مشارکت مردم اداره کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: به عنوان مثال در بحث آلودگی هوا و ترافیک تهران دستگاه‌های مختلفی متولی هستند و باید این دستگا‌ه‌ها با هماهنگی مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.