صفحه اصلی / استان ها / کشف ۲۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق استان مرکزی
کشف ۲۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق استان مرکزی

در عمليات هاي پليس؛

کشف ۲۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق استان مرکزی

کسب و کار نیوز:فرمانده انتظامي استان مرکزی از كشف 224 هزار ليتر سوخت قاچاق در عمليات هاي 8 ماهه امسال پليس استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز اراک؛ فرمانده انتظامی استان مرکزی  از کشف ۲۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در عملیات های ۸ ماهه نخست پلیس استان خبر داد و گفت:‌ارزش ریالی این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۵ برابر افزایش داشته است.

سرهنگ مفخمی شهرستانی افزود: در سال های اخیر وجود چالش هایی چون قاچاق کالا بر اقتصاد کشور و مقاومت هایی از سوی عنصرهای سودجو و زیاد ه خواه در حوزۀ اقتصاد مقاومتی، نیروی انتظامی برنامه ریزی مقابله ای ویژه ای در برخورد با قانون شکنان و متجاوزان به حقوق عمومی اجرایی کرده است.

او با تبیین برخی از اقدامات عملیاتی پلیس استان مرکزی در مبارزه با قاچاق سوخت گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری طی عملیات های مختلف پلیسی ۲۲۳ هزار و ۷۲۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال در استان کشف شده است.

سرهنگ شهرستانی با بیان رشد  ۵ درصدی کشفیات سوخت قاچاق در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: در این عملیات ها تعداد ۳۲ نفر دستگیر، ۱۶ دستگاه خودرو از قاچاقچیان سوخت توقیف و ۲۶ فقره پرونده تشکیل در این خصوص برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

او در ادامه به برخی اقدامات انجام شده در کیفی سازی و اثربخشی عملیات های مبارزه با قاچاق سوخت در استان مرکزی اشاره داشت و گفت: تشکیل گشت مشترک با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای جلوگیری از استفاده از باک های اضافی توسط وسایل نقلیه، حضور مستمر و اثربخش در کارگروه پیشگیری و تخلفات شرکت پخش فراورده های نفتی، تشکیل گشت مشترک و سرکشی از جایگاه های تحویل و عرضه سوخت در سطح استان و تشکیل کارگروه بررسی مصرف کننده گان عمده مصرف سوخت در چندین شهرستان از جمله اقدامات اجرایی اثربخش پلیس در مبارزه با سوخت قاچاق بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان از پلاک گذاری ادوات کشاورزی به عنوانی اقدامی اثربخش در پیشگیری از سوخت قاچاق در حوزه کشاورزی نام برد و با تبیین برخی از مشکلات اجرایی در مبارزه با سوخت قاچاق در این حوزه افزود: با پلاک گذاری این ادوات و برنامه ریزی جامع انجام شده در شناسایی آنها و ابطال سهمیه سوخت ادوات خارج از رده، اقدامات موثری در پیشگیری از قاچاق سوخت در این حوزه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.