صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / خوش‌بینی اوپک مانع کاهش قیمت نفت شد
خوش‌بینی اوپک مانع کاهش قیمت نفت شد

خوش‌بینی اوپک مانع کاهش قیمت نفت شد

کسب و کار نیوز:قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر پیش‌بینی خوش‌بینانه اوپک از کمبود عرضه نفت در سال میلادی آینده که نگرانی‌ها نسبت به رشد تولید آمریکا را تا حدودی تخفیف داد، ثبات نسبی داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۳ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته پس از انتشار آمار رشد ذخایر نفت آمریکا یک درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از کاهش ۰.۸ درصدی در روز چهارشنبه، در معاملات روز جاری ۱۰ سنت  یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.

اوپک در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد بازار نفت در سال میلادی آینده اندکی کمبود عرضه خواهد داشت که نشان می‌دهد بازار نسبت به آنچه تصور می‌رفت و حتی پیش از تصویب تشدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس، دچار محدودیت عرضه بیشتری است.

پیش بینی بازبینی شده اوپک برخلاف گزارش قبلی این گروه است که مازاد عرضه در بازار نفت به دلیل رشد تولید آمریکا را پیش بینی کرده بود.

سطح ذخایر نفت آمریکا همچنان رو به رشد است و آمار رسمی که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته رشد غیرمنتظره ای داشت و بیش از ۸۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش این ذخایر به میزان ۲.۸ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. ذخایر بنزین آمریکا هم بیش از پنج میلیون بشکه رشد داشت.

از سوی دیگر، تنش‌های تجاری آمریکا و چین همچنان دورنمای تقاضا را تیره کرده و مهلت ۱۵ دسامبر برای اجرای دور جدید تعرفه‌های آمریکا روی واردات کالاهای چینی به سرعت نزدیک می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر اخبار جدید از مذاکرات میان پکن و واشنگتن برای پایان دادن به مناقشه تجاری و توافقی پیش از آغاز دور جدید تحریمهای آمریکا هستند. طولانی شدن اختلافات میان دو قدرت اقتصادی جهان، به رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت آسیب زده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.