صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / پالایشگاه‌های نفت فرانسه در خطر تعطیلی کامل
پالایشگاه‌های نفت فرانسه در خطر تعطیلی کامل

پالایشگاه‌های نفت فرانسه در خطر تعطیلی کامل

کسب و کار نیوز:اتحادیه‌های کارگری فرانسوی ممکن است اعتصاب در شماری از پالایشگاه‌های سراسر این کشور را ادامه دهند که به تعطیلی کامل تاسیسات منجر خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, اتحادیه CGT اعلام کرد کارکنان شماری از پالایشگاه‌های فرانسوی روز چهارشنبه به اعتصاب خود ادامه دادند و بسیاری از پالایشگاه‌ها با حداقل ظرفیت فعالیت کردند.

اتحادیه‌های کارگری فرانسوی از جمله CGT، FO و FSU هفته گذشته از کارمندان همه بخش‌ها درخواست کردند در اعتصاب علیه اصلاحات بازنشستگی دولت شرکت کنند.

گروه صنعت نفت فرانسه اعلام کرد همه پالایشگاه‌ها در حال فعالیت هستند اما پایانه‌های نفت در برخی از پایگاه‌ها از جمله گان فرویل، گراند پویی، دونژ و لامد مسدود شده‌اند. با این همه عرضه از سوی پالایشگاه‌های اکسون موبیل و Petroineos مشکلی پیدا نکرده است. همچنین از میان ۱۱ هزار جایگاه فروش سوخت، ۲.۴ درصد مشکل عرضه دارند.

کارمندان پالایشگاه گراند پویی و دونژ، تاسیسات سوخت زیستی لامد این شرکت و پالایشگاه لاورای Petroineos اعتصاب خود را گسترش داده و هیچ فرآورده نفتی را تحویل ندادند. در حالی که پالایشگاه‌ها به فعالیت ادامه می‌دهند میزان تولید آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

به گفته منابع آگاه، پالایشگاه فیزین توتال که در اکتبر و نوامبر به دلیل یک اعتصاب تعطیل شد و هم‌چنین پالایشگاه گراونچون اکسون موبیل، به فعالیت عادی خود و تحویل فرآورده‌های نفتی ادامه می‌دهد.

کارکنان پالایشگاه فوس اکسون موبیل به طور ناپیوسته اعتصاب می‌کنند که تا حدودی روی عرضه فرآورده‌های نفتی از این تاسیسات تاثیر گذاشته است. برخی از بنادر و پایانه‌های نفت مسدود مانده‌اند و فعالیت‌ها و تحویل محصولات مختل شده‌اند.

اتحادیه CGT سه‌شنبه هفته جاری خواستار اعتصاب صنعتی در روزهای ۱۲ و ۱۷ دسامبر شد.

بر اساس گزارش پلاتس، ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی فرانسه برای پوشش نیاز سه ماه کافی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.