صفحه اصلی / استان ها / برگزاری ۲۵۰ محفل «انس با قرآن» در مدارس یزد
برگزاری ۲۵۰ محفل «انس با قرآن» در مدارس یزد

برگزاری ۲۵۰ محفل «انس با قرآن» در مدارس یزد

کسب و کار نیوز :رییس اداره قرآن و عترت اداره ‌کل آموزش و پرورش یزد با تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته قرآن از برگزاری ۲۵۰ محفل «انس با قرآن» در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «سعید غفاریان» صبح امروز بیستم آذرماه با اشاره به نامگذاری ۲۳ تا ۳۰ آذرماه به عنوان هفته گرامیداشت قرآن و عترت اظهار کرد: به مناسبت این هفته مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس با شکوه خاص و شرکت بیش از نیمی از دانش‌آموزان یزدی آغاز خواهد شد.

وی برگزاری دعای ندبه دانش‌آموزی در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد و دیگر بقاع و امامزادگان استان، برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن با ارائه آثار قرآنی دانش‌آموزان و فرهنگیان در مرکز استان را از جمله برنامه‌های در دستور کار دانست و افزود: همچنین به این مناسبت ۲۵۰ محفل انس با قرآن در مدارس استان با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم برگزار خواهد شد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور حافظان برتر استان در این محافل انجام شده است.

رییس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد،‌گفت: جشن تکلیف متمرکز در سه منطقه استان به مناسبت هفته قرآن و عترت برگزار می‌شود که بیش از ۲۵۰۰ دانش‌آموز دختر در این جشن شرکت می‌کنند.

غفاریان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با دعوت از قاریان برجسته و حافظین کشوری نوجوان قرآن کریم و حضور آنان در تعدادی از محافل انس با قرآن در مدارس، شور و شوق مضاعفی را در رابطه با حفظ جزء سی ام قرآن کریم در بین دانش آموزان ایجاد نمایند.

وی حضور جامعه قرآنی استان در گلزار شهداء و تجدید پیمان با شهدای جنگ تحمیلی را یادآور شد و افزود: برنامه‌ریزی برای حضور گسترده در نماز جمعه و ارائه گزارش از فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری زنگ آسمانی در طول هفته قرآن در مدارس کشور برای صبحگاه و اجرای برنامه متنوع قرآنی در آن از دیگر برنامه‌ها است.

این مسئول در پایان سخنان خود بیان کرد: آذین بندی مدارس با پوسترهای قرآنی و چراغانی و پذیرایی از دانش‌آموزان در طول هفته، برگزاری گفتمان‌ها و نشست‌های دینی با حضور مبلغین حوزه‌های علمیه، تقدیر و  تجلیل از فعالین و نخبگان قرآنی آموزش و پرورش  و ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته در یکسال گذشته از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.