صفحه اصلی / استان ها / عناب؛ سازگار فوق العاده با شرایط سخت محیطی
عناب؛ سازگار فوق العاده با شرایط سخت محیطی

عناب؛ سازگار فوق العاده با شرایط سخت محیطی

کسب و کار نیوز :عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت:عناب از جمله درختان مقاومی است که قابلیت رشد و تولید در زمین‌های کم آب، شور و سبک را دارا است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,سکینه کهنسال واجارگاه گفت: عناب از جمله درختان مقاومی است که قابلیت رشد و تولید در زمین‌های کم آب، شور و سبک را دارا است و توجه بیشتر به آن ضمن بالا بردن ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در حفاظت خاک نیز می‌تواند، مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه بیشتر زمین‌های کشاورزی در ایران به دلیل شوری خاک و آب برای کشت بیشتر محصولات باغی مناسب نیستند، افزود: در۲۰ سال گذشته عناب، به عنوان محصول اصلی در استان مطرح شده و هم اکنون سطح زیر کشت آن در خراسان جنوبی از ۹۰ هکتار در سال ۱۳۶۷ به ۷۸۰ هکتار در سال ۱۳۸۷ وتولید آن به بالای هزار تن و حدود ۹۸ درصد تولید عناب کشور رسیده است.
کهنسال واجارگاه اظهارکرد: این درخت به دلیل سازگاری فوق العاده با شرایط سخت محیطی به ویژه در مناطق کوهستانی به عنوان یکی از اجزای پوشش سبز طبیعی، نقش مهمی را در تعدیل آب و هوای منطقه و جلوگیری از ایجاد روان آب سطحی ایفا می‌کند.
وی یادآورشد: به دلیل خواص دارویی متعدد و کاربردهای متنوع، عناب یک گونه گیاهی استراتژیک و مهم در خراسان جنوبی محسوب می‌شود ولی به دلایل مختلف آن طور که باید شناخته نشده و به آن اهمیت داده نشده است، بنابراین لزوم مطالعات علمی وتحقیقاتی بیشتر در مورد آن باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.