صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / اجرای ممیزی داخلی استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در پالایشگاه گاز ایلام
اجرای ممیزی داخلی استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در پالایشگاه گاز ایلام

اجرای ممیزی داخلی استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در پالایشگاه گاز ایلام

کسب و کار نیوز :فرآیند ممیزی داخلی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بر اساس استاندارد ISO/IEC 27001:2013 در واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت پالایش گاز ایلام به پایان رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, ممیزی یادشده از سوی شرکت مشاور با هدف پایش و ارزیابی این سیستم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد آمادگی برای شرکت در ممیزی مستقل سیستم‌های مدیریتی و دریافت گواهینامه انجام شده است.

این پروژه در سه فاز طراحی، پیاده‌سازی و استقرار، پایش و بازنگری انجام شده است. خط مشی و هدف این پروژه، تهیه اسناد پایه، شناسایی دارایی‌های اطلاعاتی، تهدیدها و آسیب‌پذیری‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارزش‌گذاری آنها، محاسبه ریسک و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با آن است.

با توجه به روند رو به رشد تهدیدها و حملات سایبری، حفاظت از اطلاعات در برابر دسترسی‌های غیرمجاز برای همه سازمان‌ها ضروری، اجتناب‌ناپذیر و حیاتی به شمار می‌آید که مستلزم مدیریتی تاثیرگذار است.

استفاده از سیستم مدیریت امنیت اطلاعات مناسب، شامل مجموعه‏‌ای از خط مشی‌ها به منظور فراهم کردن مدلی برای ایجاد، توسعه و نگهداری امنیت منابع اطلاعاتی اعم از دارایی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سازمان الزامی است. سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با به‌کارگیری فرآیند مدیریت مخاطرات از محرمانگی، صحت و دسترس‌پذیری اطلاعات محافظت می‌کند و به طرف‌های ذی‌نفع این اطمینان را می‌دهد که مخاطرات، مدیریت و کنترل می‏‌شوند.

در دو دهه اخیر، استانداردهای مفیدی در حوزه امنیت اطلاعات تدوین شده که استاندارد ISO/ IEC 27001 یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین استانداردهای جهانی در این باره است و هدف از تهیه آن، ارائه الگویی برای ایجاد، اجرا، بهره‌برداری، پایش، بهبود و ارتقای سامانه مدیریت امنیت اطلاعات است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.