صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / مقابله با چاقی و دیابت با محدود کردن روزانه زمان غذا خوردن

مقابله با چاقی و دیابت با محدود کردن روزانه زمان غذا خوردن

کسب و کار نیوز - نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که محدود کردن زمان غذا خوردن به یک بازه زمانی ۱۰ ساعته در روز می‌تواند به مبارزه با چاقی و کنترل قند خون کمک کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، به افراد مبتلا به چاقی، فشار خون بالا و یا کلسترول بالا اغلب توصیه می شود که کمتر غذا بخورند و بیشتر تحرک داشته باشند اما اکنون نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ابزار ساده تر دیگری نیز برای مبارزه با این بیماری ها وجود دارد و آن محدود کردن مدت زمان غذا خوردن به یک بازه زمانی ۱۰ ساعته در روز است.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال اکسپرس،مطالعات انجام شده بر موش ها و مگس های میوه نشان داد که محدود کردن زمان غذا خوردن این جانداران به یک بازه زمانی ۱۰ ساعته در روز می تواند از ابتلای آنها به بیماری های سوخت و سازی پیشگیری و یا حتی علائم این بیماری ها را معکوس کند.

بیماری های سوخت و سازی یا متابولیک مجموعه‌ای از شرایط است که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. افراد زیادی در سراسر جهان به این بیماری ها مبتلا هستند.

در این مطالعه یک زیست شناس سلولی و یک متخصص قلب، به بررسی اثرات محدود کردن روزانه زمان غذا خوردن بر سلامت پرداختند. آنها ابتدا مطالعه خود را بر موش ها و مگس های میوه انجام دادند؛ نتایج این مطالعه، آنها و سایر محققان را بر آن داشت تا ایده محدود کردن روزانه زمان غذا خوردن را در انسان ها نیز بررسی کنند.

در گام اول مطالعه بر روی انسان ها ، محققان ابتدا این موضوع را در مورد انسان های سالم بررسی کردند؛ این مطالعات که بیش از یکسال به طول انجامید نشان داد که محدود کردن روزانه زمان غذا خوردن برای افراد سالم بی خطر بود. چندین مطالعه نشان دادند که محدود کردن روزانه مدت زمان غذا خوردن یک گزینه شیوه زندگی است که افراد سالم با رعایت آن می توانند خطر ابتلای خود به بیماری های متابولیک را در سال های بعدی زندگی کاهش دهند.

محققان در گام بعدی محدودیت روزانه مدت زمان غذا خوردن را بر روی بیماران مبتلا به وضعیت هایی که به سندرم متابولیک (سوخت و سازی) معروف است انجام دادند.

محققان در صدد بودند تا دریابند که آیا این رویکرد که تاثیر عمیقی بر روی موش های چاق و دیابتی داشت می تواند به میلیون ها انسان مبتلا به علائم اولیه دیابت، فشار خون بالا و میزان ناسالم کلسترول خون بودند نیز کمک کند یا خیر.

آنها این موضوع را مورد بررسی قرار دادند که آیا در افراد مبتلا به سندرم متابولیک که باید داروهایی را برای کاهش فشار خون و یا کلسترول مصرف کنند، محدود کردن مدت زمان غذا خوردن آنها به یک بازه ۱۰ ساعته در روز موجب تقویت سلامت این افراد می شود یا خیر.

نتایج این مطالعه که در نشریه Cell Metabolism منتشر شده است، بسیار حیرت انگیز بود. محققان متوجه شدند که در بیشتر این افراد کاهش متوسطی در وزن بدن آنها به ویژه در چربی های ناحیه شکمی صورت گرفت. همچنین سطح قند خون افرادی که سطوح قند خون بالایی داشتند، با محدود کردن روزانه مدت زمان غذا خوردنشان کاهش یافت. به طور مشابه فشار خون و کلسترول LDL بیشتر بیماران کاهش یافت و تمام این تغییرات بدون هیچگونه تغییری در فعالیت بدنی آنها صورت گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.