صفحه اصلی / اصناف / ساخت ایران / ساخت حسگر کیسه هوا با «ایران ساخت» ممکن شد

ساخت حسگر کیسه هوا با «ایران ساخت» ممکن شد

کسب و کار نیوز - شرکت توسعه فناوری ریز مقیاس آژینه، توسط دو نفر از اساتید دانشگاه تهران تاسیس شده است و در زمینه میکرو الکترومکانیک و لیتوگرافی فعالیت دارد. دستگاه سازنده سنسورهای ایربگ خودرو از جمله محصولات این شرکت است که به همت متخصصان داخلی ایران‌ساخت شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، رضا عسگری مقدم مدیر عامل شرکت توسعه فناوری ریز مقیاس آژینه گفت: در دانشگاه تهران در زمینه مکاترونیک و میکرو الکترونیک مشغول به تدریس هستم و از حدود ۱۲ سال قبل به فکر تاسیس شرکتی در حوزه لیتوگرافی و میکرو الکترومکانیک افتادم. البته این ایده نزدیک به ۸ سال قبل جرایی شد.

این فعال فناور افزود: ادوات میکرو الکترومکانیک کاربردهای قابل توجهی در صنایع مختلف دارد. برای نمونه در این شرکت تجهیزات و دستگاه‌های ساخته می‌شود که به وسیله آن امکان ساخت انواع سنسور خودرو از جمله سنسور ایربگ برای تولید کننده نهایی فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فناوری ریز مقیاس آژینه افزود: این شرکت اولین تولید کننده در نوع خود در ایران است و توانست برای دیگران به نوعی راهگشای عرصه فناوری باشد. از جمله محصولات شرکت، دستگاه لیتوگرافی رومیزی است. این دستگاه قابلیت لیتوگرافی ماسک با ابعاد متفاوت کپی کردن طرح یا الگوی موجود در ماسک با دقت بسیار بالا را دارد.

مدیر عامل شرکت توسعه فناوری ریز مقیاس آژینه در ادامه با اشاره به تعاملات این شرکت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: از ابتدای برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت در همه دوره‌ها شرکت کردیم و دلیل این استقبال هم، امکانات و بازخورد مناسب این نمایشگاه بود. در این رویداد توانستیم با مشتریان مختلف و جدید آشنا شویم و همین مسئله کمک کرد تا بتوانیم منابع مالی لازم برای ادامه کار مجموعه را فراهم آوریم.

وی با اشاره به رشد شرکت‌های دانش محور در محیط‌های دانشگاهی گفت: امروزه دیدگاه شاغلین به تحصیل در رشته‌های مختلف دگرگون شده است و آنها می‌دانند که باید از همین راهروهای دانشگاه به فکر  تاسیس کسب و کاری برای آینده بود. اساتیدزیادی علاقه‌مند هستند تا با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و فناور، ایده‌های علمی خود را در قالب طرح‌های تجاری پیاده سازی کنند.

وی افزود: بیشتر وقت اعضای هیئت علمی از اول صبح تا پایان وقت به تدریس و کارهای روزمره دانشگاه می‌گذرد، باید زمینه‌‌ای فراهم شود تا اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف که به تاسیس شرکت‌های دانش محور علاقه مند هستند، زمان کافی در اختیار داشته باشند تا این افکار و ایده‌ها را عملی سازند.

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۸۳۵۳۳۵۵۵ تماس بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.