صفحه اصلی / استان ها / ۷۷۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس کردستان تحصیل می‌کنند
۷۷۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس کردستان تحصیل می‌کنند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان:

۷۷۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس کردستان تحصیل می‌کنند

کسب و کار نیوز:رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: در سال جاری حدود ۷۷۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژە در مدارس حضور داشتند کە‌ بە صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره‌مند شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, خلیل رنجبر، امروز سه شنبه ۱۲ آذر در مراسمی کە بە مناسبت روز جهانی معلولان در اردوگاە سلیمان خاطر سنندج برگزار شد اظهار کرد: در سال ۱۹۹۲ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد این روز بە عنوان روز جهانی معلولین نامگذاری شد و هر سالە در ۳دسامبر برابر با (۱۲ آذر) مراسمی بە این مناسبت برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا دارای نیازهای ویژە هستند، کە طبق آمار بە دست آمدە حدود ۳۳ درصد جمعیت هر شهر و روستایی را معلولین تشکیل می‌دهند.

رنجبر ادامە داد: آموزش و پرورش درصدد ایجاد فضای مناسب‌سازی آموزشی و پرورشی و توانبخشی برای دانش‌آموزان با نیاز ویژە است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تاکید کرد: تمامی موسسات و سازمان‌ها موظف بە ایجاد بسترسازی مناسب برای افراد با نیازهای ویژە است.

وی با اشارە بە شعار امسال سازمان ملل مبنی بر مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی بە توجە فراگیر و عادلانە و پایدار، افزود: این شعار مباحث حائز اهمیتی را دربر می‌گیرد.

خلیل رنجبر در راستای تحقق عادلانە و ایجاد فضای مناسب آموزشی و پرورشی بە دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژە عنوان کرد: بیشترین تلاش آموزش و پرورش بر اجرای تحقق عادلانە آموزش و توانبخشی معلولان استوار است، باشد کە با ایجاد بستر مناسب بهترین زمینە را برای جذب معلولین در مدارس فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد:در سال جاری حدود ۷۷۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژە در مدارس حضور داشتند کە‌ بە صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره‌مند شدند.

بە گفتە خلیل رنجبر از این میزان معلول در استان حدود هزار و ۴۰۰ نفر دانش‌آموزانی هستند کە مجبورند در مدارس ویژە تحصیل کنند و برخلاف تفکر عامه مردم که معلول کسی است که در مدارس ویژه مشغول به تحصیل است، تعدادی از آنها معلم خصوصی دارند و ۵۰۰ نفر از این دانش‌آموزان در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

در پایان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: همچنین ۱۸۰۰ نفر از معلولان را افرادی با اختلالات رفتاری و جسمی، و دو هزار و ۴ نفر از آنها را نیز دانش‌آموزان دیرآموز تشکیل می‌دهند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.