صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / مراسم بیست‌وسومین سالروز ملی صادرات ۱۱ آذر برگزار می‌شود

مراسم بیست‌وسومین سالروز ملی صادرات ۱۱ آذر برگزار می‌شود

کسب و کار نیوز - طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، مراسم روز ملی صادرات دوشنبه 11 آذرماه 1398 در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، بیست‌وسومین مراسم روز ملی صادرات دوشنبه ۱۱ آذرماه ۱۳۹۸ در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
نشست امسال که از ساعت ۸ صبح با حضور مقام‌های دولتی و فعالان اقتصادی آغاز می‌شود، با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

طبق آمار اعلام شده از سوی گمرک در ۷ ماهه سال ۹۸، میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور به استثنای نفت‌خام، نفت کوره، نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی بالغ بر ۷۹ هزار و ۴۲۲ هزار تن و به ارزش ۲۴ هزار و ۴۰۷ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷، افزایشی ۱۷٫۰۷ درصد در وزن و کاهش ۱۱٫۳۲ درصد در ارزش دلاری داشته است.

طی ۷ ماهه سال ۹۸ بیشترین میزان صادرات کشور به مقصد کشورهای چین با رقمی بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم ۲۴٫۹۹ درصد از کل ارزش صادرات، عراق با ۵ هزار و ۱۷۳ میلیون دلار و سهم ۲۱٫۲۰ درصد، امارت متحده عربی با ۲ هزار و ۷۸۴ میلیون دلار و سهم ۱۱٫۴۱ درصد، ترکیه با ۲ هزار و ۶۷۲ میلیون دلار و سهم ۱۰٫۹۵ درصد، افغانستان با ۱۲۸۳ میلیون دلار و سهم ۵٫۲۶ درصد از کل ارزش صورت گرفته است.

همچنین میزان واردات کشور در این مدت با افزایش ۳٫۷ درصد در وزن و کاهش ۵٫۳۱ درصد در ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ به ارقام ۱۹ هزار و ۸۰۵ هزار تن و ۲۵ هزار و ۱۷۳ میلیون دلار رسیده است.

طی ۷ ماهه سال جاری کشور چین با اختصاص رقمی بالغ بر ۶۳۹۹ میلیون دلار و سهمی در حدود ۲۵٫۴۲ درصد از کل ارزش واردات در جایگاه نخست کشورهای طرف معامله قرار دارد، همچنین کشورهای امارات متحده عربی با ۴۵۸۶ میلیون دلار و سهم ۱۸٫۲۲ درصد، ترکیه با ۳۰۳۷ میلیون دلار و سهم ۱۲٫۶ درصد، هند با ۲۳۳۵ میلیون دلار و سهم ۹٫۲۸ درصد و آلمان با ۱۲۰۸ میلیون دلار و سهم ۴٫۸۰ درصد از کل ارزش واردات را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.