صفحه اصلی / استان ها / راه اندازی اتوبوس پر سرعت شهری تا پایان سال در بندرعباس
راه اندازی اتوبوس پر سرعت شهری تا پایان سال در بندرعباس

راه اندازی اتوبوس پر سرعت شهری تا پایان سال در بندرعباس

کسب و کار نیوز: توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری در هرمزگان مهمترین موضوع مطرح شده در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما,مرکز خلیج فارس، استاندار هرمزگان در این نشست گفت: ایجاد زیرساخت‌های راه اندازی اتوبوس پرسرعت شهری (بی آر تی) در بندرعباس دو سال زمان برده است و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
فریدون همتی افزود: توسعه سایر وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و ون در مناطق مختلف استان و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با اختصاص تسهیلات مناسب در دستور کار قرار قرار گرفته است.
استاندار هرمزگان افزود: براساس تصویب دولت ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها بویژه در اراضی کشاورزی استان اختصاص یافت و در بین شهرستان‌هایی که بیشترین خسارت را دیده بودند توزیع شد.
وی همچنین گفت: اکنون آمد و شد دریایی و پرواز بندرعباس به جزیره بوموسی و بالعکس پنج روز در هفته برقرار است
استاندار هرمزگان افزود: با پیگیری و تامین منابع مالی به زودی دو پرواز در هفته از جاسک به تهران و بالعکس راه اندازی می‌شود که در توسعه سواحل مکران نقش مهمی دارد.
وی همچنین به اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به صدا و سیما براساس احکام دائمی قانون برنامه‌های توسعه کشور در راستای فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: این اعتبارات زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی استان برای تولید برنامه‌های مناسب توزیع می‌شود..
فریدون همتی گفت: اکنون متوسط مصرف روزانه بنزین در استان بعد از اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت ۲۸ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: باید برای روان سازی ترافیک در مرکز شهر بندرعباس مطب‌های پزشکان و بنکداران و صنوف دیگر در دیگر مناطق شهر توزیع شوند.
استاندار هرمزگان همچنین از مردم و مسئولان استان برای جلوگیری و توطئه دشمنان در اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت در این استان قدردانی کرد.
فریدون همتی از دستگاه‌های مسئول خواست تا نظارت‌های خود را بر بازار و حمل و نقل با جدیت ادامه دهند تا از هرگونه افزایش و سوء استفاده در این بخش جلوگیری شود.
وی از سفر رئیس جمهور به هرمزگان در دی ماه امسال خبرداد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا طرح‌ها و برنامه‌های خود را آماده و اعلام کنند.
شهردار بندرعباس هم در این نشست گفت: اکنون شهرداری‌ها برای توسعه و تجهیز بخش حمل و نقل از منابع و درآمد‌های خود هزینه می‌کنند و اگر قرار است این بخش تقویت شود حمایت‌های دولتی نیز باید صورت گیرد.
عباس امینی زاده افزود: خطوط حمل و نقل عمومی و اتوبوسی شهرک پیامبر اعظم بندرعباس راه اندازی شده است و بزودی حمل و نقل عمومی محلات برای پیوستن به خطوط بی آر تی گسترش می‌یابد.
بابک هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس هم در این نشست گفت: برای آماده سازی شبکه حمل و نقل اوتوبوس پر سرعت شهری ۱۰۰ هزار متر مربع پارکینگ حاشیه‌ای در شهر بندرعباس ایجاد شده است و در حال گسترش است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.