صفحه اصلی / استان ها / جولان ملخ صحرایی در قلعه گنج
جولان ملخ صحرایی در قلعه گنج

جولان ملخ صحرایی در قلعه گنج

کسب و کار نیوز :رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان درباره وضع خطرناک جولان ملخ صحرایی هشدار دادواز مدیریت بحران کمک خواست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از پرواز نخستین دسته‌ ملخ‌ صحرایی در منطقه رمشک شهرستان قلعه گنج خبر داد و پیش‌بینی کرد : وضع خطرناکی در زمینه مبارزه با ملخ در جنوب استان کرمان رقم بخورد،زیرا مبارزه با این ملخها از توان ما خارج است و مدیریت بحران بایدبه این موضوع ورود کند.

سعید برخوری با اشاره به تخم‌گذاری این ملخها از  پارسال افزود:  با توجه به مستهلک بودن خودروها و نبود اعتبار لازم، امکان مبارزه جدی با ملخ در این منطقه وجود ندارد.

وی  گفت :با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی نقش مهمی در تامین احتیاجات سفره‌های ایرانی دارد که در صورت هجوم ملخ ها و نبود مبارزه موثر، تاثیر منفی زیادی در بخش کشاورزی کشور بر جا می‌گذارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان  افزود : با وجود اینکه خاستگاه ملخ صحرایی شبه جزیره عربستان است اما هجوم ملخ صحرایی از بهمن پارسال در اراضی کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی بندر نخیلو استان هرمزگان  نخستین بار دیده شد و تا اوایل مرداد امسال در بیش از ۹ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد ، ایلام، خراسان جنوبی و قشم سرایت کرد.

این ملخ روزانه معادل وزن خود، خوراک دارد و هر  هزار و ۱۰۰ ملخ در یک روز می تواند معادل یک انسان یعنی حدود ۲ کیلوگرم از محصولات غذایی استفاده کند که در شرایط طغیانی تنه درختان از هجوم آنها مصون نیست .

زاد و ولد این آفت نیز به گونه ای است که در طول سه تا پنج ماهه، ۳۰۰ تخم به فاصله یک هفته و در هر دوره ۹۰ تا ۱۲۰ عدد تخم در عمق ۱۰ سانتیمتری خاک می گذارد.

مرکز شهرستان قلعه گنج در  ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.