صفحه اصلی / استان ها / پایش و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان
پایش و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان

استان مرکزی؛

پایش و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان

کسب و کار نیوز :24 گروه پایش و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در استان مرکزی فعال است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز اراک؛ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۴ گروه پایش و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در این استان فعال است و راهبردهای مراقبتی را انجام می‌دهند.

فتاحی افزود: این گروه‌ها متشکل از ۴۸ کارشناس دامپزشکی استان مرکزی است که وظیفه پایش، مراقبت و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان را برعهده‌دارند.

وی گفت: تقویت دامنه نظارتی در خصوص این بیماری در استان مرکزی با هدف پیشگیری از بیماری در واحدهای مرغداری‌ صنعتی، سنتی، با مهاجرت پرندگان آغاز و تاپایان سال جاری ادامه‌ می‌یابد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: پایش، مراقبت و پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از سوی این گروه ها روزانه به‌صورت تلفنی و در صورت لزوم حضور در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، بوقلمون، مرغ مادر و مرغ گوشتی و تالابها انجام‌ می‌شود.

فتاحی در ادامه از واکسیناسیون ۶۳۰ هزار قطعه طیور در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، بوقلمون و مرغ‌ مادر استان مرکزی در سال جاری خبرداد و گفت: واکسن این بیماری به میزان کافی در کشور وجود دارد و با معرفی تولیدکنندگان توسط این اداره کل حواله به میزان نیاز برای آنان صادر می‌شود.

وی افزود: ۹۱ مورد بازدید ممیزی امسال در راستای اصلاح ساختار مرغداری‌ها از سوی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به همراهی اتحادیه های مربوطه و سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده و ۳۲ مجوز جوجه‌ریزی نیز صادر و برای ۵۹ مورد اعلام نواقص شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار هزار و ۵۹۷ مورد بازدید امسال از مرغداری‌های صنعتی، روستایی، پرنده فروشی‌ها، کشتارگاه‌ها طیور، تالاب‌ها و سدهای استان صورت گرفته و چهار هزار و ۱۵۶ مورد نمونه برداری خون، بافتی و سرمی در این مناطق انجام شده است.

فتاحی افزود : موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نمونه های اخذ شده در استان مرکزی مشاهده نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.