به گزارش کسب و کار نیوز، علی کشفی در پاسخ به سوال «کسب و کار» مبنی بر اینکه در زمان قطع اینترنت با چه مشکلاتی روبرو بودید، گفت: «طی آن دو روز افت شدید ۸۰ درصدی در فروش داشتیم؛ ولی به مرور خود ما با ارسال پیامک و یکسری دسترسیهای دیگری که مردم به مرور پیدا کردند و متوجه شدند سایتهایی مانند سایت «فلایتیو» که سرورهای آنها داخل ایران است بر بستر اینترنت همچنان کار میکنند، کمکم وارد سایتها شدند و خرید کردند؛ ولی به هر حال در صنعت ما که صنعت گردشگری است بخش مهمی از مشتریان از طریق جستجو، ما را مییابند. بهدنبال جستجو و مقایسه قیمت و این موارد هستند و با توجه به اینکه بهدنبال شفافیت قیمت هم هستند به سایتهای ما از طریق موتورهای جستجو مراجعه میکنند که با توجه به اینکه دسترسی به موتورهای جستجو ندارند همچنان ما با یک افت ۵۰ درصدی در فروش مواجه هستیم. با اینکه ۸۰ درصد بود؛ ولی همچنان روی افت ۵۰ درصدی هستیم و خسارت سنگینی به ما وارد شده است.» او افزود: «باید حالا که اینترنت وصل شده خسارتهای مادی و معنوی این موضوع را محاسبه کرد؛ ولی آنچه مشخص است از نظر ریالی فروش ما نصف شده است. خسارت ما تاکنون حدوداً بالای ۱۰ میلیارد تومان است. در یکی، دو روز اول یکسری مسائل و اختلالات در وبسرویسهای مختلف وجود داشت چون میبایست در خارج از ایران به آنها وصل شویم؛ اما یک تمهیداتی را برای آن زمان در نظر گرفتند که گویا خدمات اساسی هست و پرواز هم در آن احتیاجات اساسی است و این دسترسی را به وبسرویسها از طریق تامینکننده اینترنتمان فراهم کردند؛ ولی مهم آن دسترسی مردم به سایت ماست که آنها از طریق جستجو به سایت ما میآمدند که آنها نمیتوانند جستجو کنند؛ یعنی این طرف محصول موجود است؛ ولی مشتری نیست.»
همبنیانگذار استارتآپ «فلایتیو» از مشکلات زمان قطع اینترنت می گوید
محصول بود؛ اما مشتری نبود
کسب و کار نیوز - همبنیانگذار استارتآپ «فلایتیو» گفت: «دو روز نخست قطعی اینترنت بهدلیل شوکی که وارد شده بود واقعاً مردم هم نتوانسته بودند دسترسیهای مختلف و روشهای دسترسی را پیدا کنند.»