صفحه اصلی / استان ها / چرا همدانی‌ها امسال دیر گندم کاشتند؟
چرا همدانی‌ها امسال دیر گندم کاشتند؟

چرا همدانی‌ها امسال دیر گندم کاشتند؟

کسب و کار نیوز:رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه همدان یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور است، گفت: امسال ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, منصور رضوانی‌جلال با اشاره به اینکه استان همدان در سال گذشته در زمینه برداشت گندم رتبه نخست کشور را کسب کرده است، اظهار کرد: میانگین برداشت گندم در همدان از میانگین کشوری بالاتر است به‌طوریکه میانگین برداشت این محصول در همدان حدود پنج تن بوده در حالیکه این عدد در کشور کمتر از چهار تن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۹۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم قرار گرفت کهاز این سطح ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی و ۳۲۳ هزار هکتار دیم بوده است، تصریح کرد: میزان تولید گندم استان در سال گذشته بیش از ۶۸۰ هزار تن بوده که از این میزان ۴۱۰ هزار تن به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری شده است.

رضوانی‌جلال خاطرنشان کرد: براساس برنامه مصوب سازمان امسال ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص داده شده که از این میزان تا اواسط آبان ماه ۳۲۴ هزار و ۳۲۰ هکتار زیرکشت رفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال ۳۴ هزار و ۳۲۰ هکتار زیرکشت گندم آبی و ۲۹۰ هزار هکتار به گندم دیم اختصاص داده شده است، یادآور شد: به علت کمبود کودهای پایه، بارندگی‌های پی‌درپی و نیز گرانی بذور اصلاحی، روند کشت گندم در استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته با تأخیر روبرو بوده و از جدول زمانی خود عقب‌تر است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.