صفحه اصلی / استان ها / خرم‌دره بهشت خیرین سلامت استان زنجان
خرم‌دره بهشت خیرین سلامت استان زنجان

خرم‌دره بهشت خیرین سلامت استان زنجان

کسب و کار نیوز:فرماندار خرم‌دره گفت: زمین اغلب پروژه‌های بهداشت و درمان در خرم‌دره توسط خیرین احداث شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت محمدی در جلسه با خیرین حوزه سلامت خرم‌دره با اشاره به روند رو به رشد حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان در طی سالیان اخیر، ادامه داد: با همکاری خیرین شهرستان پروژه‌ها و اقدامات حوزه بهداشت شهرستان طی سال‌های اخیر با قبل و بعد از انقلاب برابری می‌کند و با اقدامات صورت گرفته تا حدودی تا چند سال آینده مشکل فضا مرتفع شده است‌.

وی با اشاره به این‌که تنها وجود زیرساخت‌ها برای تامین سلامتی در جامعه کافی نیست، بیان کرد: در کنار وجود زیرساخت‌ها، هر فردی وظیفه دارد از سلامتی خود مراقبت کند تا از تحمیل هزینه به این حوزه جلوگیری شود.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به آمار بالای تلفات جاده‌ای، اظهار کرد: تصادفات، یکی از اموری است که همواره حوزه درمان با آن سر و کار دارد که هزینه‌های فراوانی به این حوزه تحمیل می‌کند.

این مسئول با اشاره به این‌که اغلب فوتی‌ها در تصادفات، موتورسواران فاقد گواهینامه و کلاه ایمنی هستند، ادامه داد: اگر هر فردی به نوبه خود در راستای ارتقا فرهنگ رانندگی و ترافیکی گام بردارد، علاوه بر جلوگیری از افزایش مصدومیت‌ها، معلولیت‌ها و مرگ و میرها، شاهد کاسته شدن از میزان هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان خواهیم بود.

فرماندار خرم‌دره با بیان این‌که اغلب ما تا مریضی به مرحله حاد نرسد به سلامت خود توجه چندان نداریم، ادامه داد: اگر بحث سلامت را در کشورهای مترقی پیگیری کنیم به این نتیجه می‌رسیم که شهروندان به سلامتی خود اهمیت زیادی قائل هستند.

محمدی با تاکید بر مقوله پیشگیری بهتر از درمان، ادامه داد: یکی از دلایل اصلی بیماری در مردم ما، عدم رعایت نحوه صحیح زندگی است.

این مسئول از خرم‌دره به عنوان بهشت خیرین سلامت زنجان یاد کرد و افزود: همه زمین‌های بهداشتی و درمانی خرم‌دره به صورت رایگان توسط مردم اهدا شده است.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر ضرورت تسریع در روند ایجاد مرکز درمانی جراحی محدود در شهرستان، یادآور شد: با توجه به این‌که شهرستان خرم‌دره در مسیر جاده ترانزیت قرار گرفته و به شهرهای سلطانیه، صائین‌قلعه و هیدج خدمات می‌دهد و در بحث درمان به ویژه اورژانس اولین مرکز هدف درمانی محسوب می‌شود، تسریع در روند بهره‌برداری از مرکز جراحی محدود تا حدودی می‌تواند مشکلات این حوزه را مرتفع کند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.