صفحه اصلی / سرخط خبرها / خسارت قطعی اینترنت

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره کسب و کارهای اینترنتی

خسارت قطعی اینترنت

کسب و کار نیوز - تلاش بسیار زیادی برای استفاده از کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ ها در کشور انجام شد اما امروز که تا اندازه بسیار زیادی فرهنگ استفاده از این کسبو کارها جا افتاده است مشکلات بسیاری پیش روی آنها قرار می گیرد.

سرمقاله

کسب و کار نیوز – اینترنت اساس فعالیت و ابزار اصلی حیات کسب و کارهای اینترنتی است که در کشور ما هر از چند گاهی و به دلایل مختلف استفاده از آن محدود و در برخی مواقع دسترسی به آن به طور کامل قطع می شود. تجربه چندین باره در این مورد نشان می دهد که باید به دنبال راهکار همیشگی و قطعی برای حل این موضوع بود. طرحی و یا پروژه ای مانند شبکه ملی اطلاعات باید در کشور اجرایی شود تا با هر بار قطعی کار کسب و کارهای اینترنت روی زمین نماند. متاسفانه در طول این همه سال با اینکه با موضوع قطعی و محدودیت دسترسی به اینترنت مواجه بوده ایم و به فیلتر برخورد کرده ایم چاره ای برای این کار پیدا نکرده ایم. کسب وکارهای اینترنتی در این وضعیت وظایفی دارند و با وجود آگاهی از وضعیت باید بدانند که می توانند راهکاری برای این مشکل پیدا کنند. این کسب و کارهای لازم است هاست خود را به داخل کشور انتقال دهند تا از گزند آسیب ها و خسارات قطعی اینترنت در امان بمانند. اما با حل شدن موقتی موضوع به فراموشی سپرده می شود و کسی برای رهایی همیشگی از این مشکل راهکاری پیاده نمی کند.

البته حاکمیت هم باید در این رابطه به فکر باشد و با آگاهی از اینکه چندین هزار استارت آپ و کسب و کار اینترنتی بر روی بستر اینترنت اشتغالزایی کرده اند به بقای آنها اهمیت دهد. اکنون مصرف کننده تمایل بیشتری به استفاده از خدمات آنلاین دارد و می‌تواند با چند کلیک به جای طی کردن چند خیابان،‌ محصول یا خدمات مورد نظر خود را دریافت کند بنابراین باید مشکلات از پیش پای این کسب و کارها برداشته شود. زمانی که وقت و سرمایه صرف چنین موضوعاتی شود، از بخش مهم و اصلی که بزرگ کردن بازار این کسب و کارهاست غافل می‌مانیم. کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند برای جوانان و نوجوانان فرصت شغلی مناسبی باشند چراکه میانگین سنی افراد شاغل در کسب و کارها بین ۲۳ تا ۲۵ سال است و اگر فرهنگ‌سازی درستی صورت بگیرد اتفاق خوبی را شاهد خواهیم بود. اما با ادامه این وضعیت و قطعی ادامه دار اینترنت و تکرار آن نابودی کامل کسب و کارهای اینترنتی دور از ذهن نیست و کسب قادر به جبران خسارات وارد شده هم نمی باشد.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.