صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رونمایی رسمی از زبان بیسیس کور

رونمایی رسمی از زبان بیسیس کور

 

 

شرکت منظومه نگاران یکی از شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه توسعه و نوآوری نرم افزارهای پایه کسب و کار الکترونیک می باشد  که در بیست و دومین سال پیدایش خود  رونمایی از محصول بومی BasisCore  را پیش رو دارد .

رونمایی و عرضه عمومی زبان بیسیس کور در ۱۱ دیماه امسال خبری چالش برانگیز برای همه متخصصین و اساتید حوزه برنامه نویسی تحت شبکه می باشد , اینکه چرا باید یک شرکت نسبتا کوچک ,  بدون طرحی تصویب شده و بدون  دریافت تسهیلات و اعتبار به چنین ریسکی دست بزند و یا اینکه اصولا این محصول تا چه حد نیاز بازار را مرتفع می نماید یا با استانداردهای یک زبان مطابقت دارد, عمده سوالاتی بود که حمید رضا اعتدال مهر مدیرعامل شرکت منظومه نگاران در این گزارش به آنها پاسخ داد.

در ابتدا مایلم به این نکته اشاره کنم که تعریف ما از زبان “بومی” ابزاری است که تمام اجزای آن ( طراحی , ساختار , تست , … ) در کشور تولید شده است . برخی این توقع  را مطرح کرده بودند ” که یک زبان بومی می بایست لزوما از حروف یا ساختار فارسی تبعیت کند ” که بینش هرگز برای ما محمل علمی ندارد . به عبارتی دیگر با افتخار بجای کلمه “ساخت ایران” که برای محصولات بکار می رود از کلمه بومی با همان بار معنا استفاده کردیم.

نکته قابل ذکر دیگر اینکه در ابتدای کار در پی این بودیم که راهکاری برای مسئله خود بیابیم . بسیاری از ابزارهایی که در حال حاضر برای توسعه وب سایتها بکار می روند سرنوشتی مشابه دارند به این شکل که ابتدا شرکتی برای بهینه سازی فرایندهای خود با روشی خلاقانه ابزاری را توسعه می دهد و پس از مدتی متوجه می شود که این روش می تواند برای بسیاری افراد دیگر نیز کاربردی باشد . و در نتیجه شروع به انتشار آن می نماید.

ضمن اینکه منظومه نگاران را موظف به پاسخگویی به همه سوالات و ابهامات اساتید و متخصصین زیست بوم فضای مجازی در کشور می دانیم . باید بپذیریم که همه افراد حقیقی و حقوقی می توانند ایده های خود را با تلاش و امید به بازار ارائه کنند و در نهایت این نیاز جامعه و تداوم در پاسخگویی صحیح است که مشخص می کند یک محصول و ایده شکست می خورد و یا موفق می شود.

زبان BasisCore ابزاری بسیار ساده برای آموختن است تعداد دستورات بسیار کم برای برآورده نمودن نیازهای کلی و همگانی مزیتی است که برای گستره بزرگی از سنین و سطح دانش امکان ساختن صفحات وب را بوجود می آورد . این محصول برای پروژه های پیچده تر کاملا منعطف است وبه قولی همراه زبان آموز رشد می کند و توانمند می شود . تجربه ما در آموزش بسیاری از کارآموزان در مدت ۱۴ روز این قوت قلب را برای ما بوجود آورده است.

بیشترین ارزش افزوده بیسیس کور برای مجموعه هایی است  که از اطلاعات زیاد و قواعد پیچیده پایگاه های داده استفاده می کنند . وب سرور و کمپایلر این زبان بطور مستقیم از  پایگاههای  داده دستورات را اجرا می کنند و این بسیاری از سرباره های برنامه نویسی و مدیریت و امنیت را کاهش می دهد.

اغلب سرویس دهندگان میزبانی وب در کشور امکان CDN را در اختیار مشترکان خود قرار می دهند اما متاسفانه عدم یکپارچگی در ارائه این خدمت باعث صرف زمان , دوباره کاری و هزینه بسیاری برای صاحبان کسب و کار گردیده  در صورتی که  استفاده از CDN  بطور پیشفرض از امکانات وب هاستینگ بیسیس کورمی باشد و استفاده از این زبان در توسعه وب سایت ها راه حلی برای این مشکل می باشد.

انبار داده این زبان محصولی است که تحت عنوان دیتا ورهاوس در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد . نگهداری اطلاعات و ارائه آن به  تمام مصرف کنندگان داده با روش‌های نوین  ابتکاری قابل توجه می باشد  . روش کار به اینصورت است که فرض کنید یک شرکت بزرگ در زمینه  تولید ابزار دقیق محصولات خود را با تمام امکانات و مشخصات در انبار داده بیسیس کور ثبت می نماید, کسانی که بخواهند این اطلاعات را در اپلیکیشن و یا وب  خود استفاده نمایند می توانند به سادگی توسط انواع وب سرویس این اطلاعات را بصورت بر خط در اختیار داشته باشند.

ریفرنس وب معنایی محصول دیگری از شرکت منظومه نگاران می باشد که طبیعتاً در کنار دو محصول دیگر یعنی انبارداده و زبان برنامه نویسی یک مجموعه کامل را برای کسب و کارهای اینترنتی فراهم می نماید که از لحاظ قیمت و سهولت کاربری ونهایتا  شرکت توسعه دهنده به عنوان گارانتی کننده محصولی جوان و آماده رقابت را به بازار معرفی می نماید.

و سخن آخر اینکه مقایسهBasisCore  با تمام ابزارهای موجود یک روش علمی  تصمیم گیری  برای همه اهل فن می باشد امیدواریم اسناد و اطلاعاتی که در روز رونمایی در اختیار علاقه مندان قرار داده خواهد شد , فضایی  کاملا شفاف برای مقایسه علمی فراهم آورد ونهایتا انتشار گزارش مقایسه و بنچ مارک در فضای دانشگاهی و تخصصی کشور باعث معرفی دستاوردها شناخت و رفع ایرادات و سربلندی تیم منظومه نگاران گردد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.