صفحه اصلی / استان ها / بروز رسانی اطلاعات ۳ تالاب گیلان در کنوانسیون رامسر
بروز رسانی اطلاعات ۳ تالاب گیلان در کنوانسیون رامسر

بروز رسانی اطلاعات ۳ تالاب گیلان در کنوانسیون رامسر

کسب و کار نیوز: اطلاعات تالاب‌های امیرکلایه لاهیجان، بندرانزلی و بوجاق کیاشهردر کنواسیون رامسر بروز رسانی می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز گیلان، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان امروز گفت: گیلان به عنوان نخستین استان کشور اطلاعات به روز تالاب‌های را در اختیار کنوانسیون رامسر قرار داد که این اطلاعات پس از تایید به صورت آنلاین در دسترس علاقمندان در جهان قرار می‌گیرد.
قربانعلی محمدپور افزود: اگرچه فرم‌های اطلاعات تالاب‌ها از سال ۲۰۱۶ در کنواسیون رامسر به روز رسانی شده است، اما کشور‌های کمی اطلاعات تالاب هایشان را بر اساس فرم‌های جدید در اختیار کنوانسیون قرار داده اند.
وی گفت: اطلاعاتی نظیر کاهش و یا افزایش گونه‌ها جانوری، مساحت، تنوع زیستی، خطرات و چالش‌های تالاب‌ها در این فرم‌ها بروز رسانی می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه به آموزش برای توسعه پایدار در جوامع محلی اطراف تالاب‌ها اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳ کارگاه برای تالاب امیرکلایه برگزار شده که خروجی کارگاه‌ها برای تدوین کتاب، برنامه مدیریتی، برنامه اطلاع رسانی، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی استفاده می‌شود.
قربانعلی محمدپور در پایان گفت: قرار است فرآیند برگزاری کارگاه‌ها تا خرداد سال آینده تکمیل شود و سپس خروجی‌ها به صورت کتاب برای تصویب در شورای برنامه ریزی استان آماده شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.