صفحه اصلی / استان ها / رونمایی از دوچرخه های هوشمند نسل چهار
رونمایی از دوچرخه های هوشمند نسل چهار

هفته آینده در شیراز

رونمایی از دوچرخه های هوشمند نسل چهار

کسب و کار نیوز:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: هفته آینده از طرح دوچرخه‌های هوشمند شیراز رونمایی می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما,مرکز فارس ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز  گفت: این طرح ۵ ساله است و در گام اول با ۲۰۰ دستگاه دوچرخه و ۲۶ ایستگاه ثابت کار اجرایی خواهد شد.
مجتبی زوربخش  با بیان اینکه تعداد دوچرخه‌ها در پایان سال ۹۸ به ۲ هزار دستگاه افزایش می‌یابد، گفت: تعداد دوچرخه‌ها در پایان دوره ۵ ساله به ۱۰ هزار دستگاه و تعداد ایستگاه‌های ثابت به ۲۵۷ ایستگاه افزایش خواهد یافت.
معاون شهرداری شیراز با اشاره به اینکه جزئیات این طرح به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری و شیوه دقیق اجرا در زمان رونمایی رسانه‌ای می‌شود، گفت: در روش‌های قبلی مبدا و مقصد دوچرخه، ایستگاه‌های ثابت بود و محدودیت‌هایی در محدوده و زمان تردد وجود داشت، اما در این روش، کاربر محدودیتی در مبدا و مقصد و زمان استفاده نخواهد داشت.
زوربخش با بیان اینکه ایستگاه‌های پیش‌بینی شده برای دوچرخه‌های هوشمند ۲۴ ساعته فعال است، گفت: شهروندان برای ثبت نام در این طرح از روز ۲۸ آبان و از طریق اپلیکیشن بیدود، می‌توانند اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام و بیمه این طرح در تهران با وجود محدودیت استفاده از دوچرخه در سطح سه منطقه، ۱۵۹ هزار تومان است، گفت: با هدف تشویق شهروندان شیرازی و براساس مصوبه شورا، یارانه مناسبی در نظر گرفته شده است و شیرازی‌ها با پرداخت ۲۰ هزار تومان می‌توانند کد کاربری دوچرخه را دریافت کنند.
زوربخش با تاکید براینکه هیچ محدودیتی برای ثبت نام کاربران دوچرخه در شیراز وجود ندارد، گفت: بانوان هم می‌توانند ثبت نام و از این امکان استفاده کنند.
معاون شهردار شیراز افزود: شهروندان شیرازی باید برای ثبت‌نام و دریافت کد کاربری تا روز ۲۸ آبان و رونمایی رسمی از طرح، صبر کنند تا بتوانند از یارانه پیش بینی شده بهره‌مند شوند.
زوربخش از در نظر گرفتن تخفیف‌هایی برای گروه‌های خاص از بهره‌برداران خبر داد و اطلاع رسانی در این مورد را به آینده موکول کرد و گفت: در نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک کلانشهر‌های کشور هفته آینده به مدت دو روز در محل هتل هما و با هدف هم اندیشی و بررسی اقدامات مصوب و اجرایی شده، برگزار خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.